کد خبر: ۳۴۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 06
گزارش مرکز بهداشت کشور انگلیس نشان می‌دهد که جمعیت این کشور همچنان به سمت پیری می‌رود ولی برنامه‌های خاصی برای سلامت روان این قشر در نظر گرفته نمی‌شود.
شفا آنلاین>جامعه>مرکز بهداشت روان انگلیس امروز (سه شنبه) طی گزارشی آماری درباره وضعیت روانی جمعیت این کشور هشدار داد و اعلام کرد: جمعیت انگلیس در حال پیر شدن است و مشکلات روانی مردم هر روز بیشتر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:محققان این مرکز می‌گویند که نگرش‌های ریشه‌دار سن‌گرایانه و بی‌توجهی سیستماتیک نظام رفاهی دولت در برخورد با اقشار مختلف در این مشکلات بی‌تاثیر نیست. افراد مسن با تبعیض روبرو هستند و به طور معمول از خدمات ضروری بهداشت روان کنار گذاشته می شوند.

طبق این مطالعه، در هر ۲ سطح فردی و سیستمی، سن‌گرایی ارائه خدمات حیاتی مراقبت از سلامت روان را برای سالمندان تضعیف می‌کند.

این موسسه هشدار داده است که درمان‌ها و خدمات ارائه شده توسط سیستم سلامت عمومی انگلیس (NHS) برای اقشار مختلف بالای ۶۵سال به طور متوسط نسبت به دیگر قشرهای جمعیتی از ضعف محسوسی برخوردار است.

این سازمان هشدار داد که مسوول اصلی این معضل، نبود یک استراتژی ملی است که برای رفع نیازهای سلامت روان جمعیت سالخورده طراحی شده باشد.

هیچ طرح ملی یا ایده ای برای حمایت از سلامت روان در زندگی وجود ندارد و با افزایش سن جمعیت، این امر ضروری تر به نظر می رسد./ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: