کد خبر: ۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 11
شفا آنلاین:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دانشجویان خواست تا دانشجویان علوم پزشکی، مهارت های ارتباط با بیمار را بطور کامل فراگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، علی اصغر پیوندی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی افزود: مهارتهای ارتباطی حرف اول را در ارایه خدمت به بیماران می زند بنابرین باید شرایطی را فراهم کنیم تا صلاحیت های بالینی دستیاران نیز به درستی مورد قضاوت قرار گیرد و فقط به ارزیابی معلومات و یافته های علمی و تئوری بسنده نکنیم.

وی تاکید کرد: مهارت های ارتباط پزشک با بیمار و صلاحیت بالینی باید در علم پزشکی باید مدنظر قرار گیرد اما شاید در آزمون های پزشکی نتوانیم به خوبی این موارد را سنجش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای تحقق فراگیری کامل مهارت های ارتباط با بیمار توسط دانشجویان علوم پزشکی، لازم است که در درس های آموزشی و آزمون های معتبر تخصصی و فوق تخصصی این مساله مد نظر قرار گیرد.

پیوندی یادآور شد:سرمایه گذاری در تربیت نیروی انسانی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری مطمئن و منطقی و مثمرثمری برای آینده بوده و تمام توان و قدرت خود باید در این جهت حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: هر چه نیروی انسانی با کیفیت و برخوردار از معلومات بالینی و عملی بالاتر و متعهد به اخلاق پزشکی به نظام سلامت ارایه دهیم مطمئنا خدمات بهتر و باکیفیت تری به مردم ارایه خواهد شد و دغدغه های نظام سلامت کاهش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: داشتن معلومات و اندوخته های علمی ، مهارت ها و صلاحیت های بالینی و اخلاق پزشکی از ارکان اصلی علم پزشکی به شمار می آید.

پیوندی خاطرنشان کرد: در آزمون های بورد تخصصی پزشکی ، معلومات دانش آموختگان، سنجش می شود و تلاش می کنیم صلاحیت بالینی افراد را به نوعی در معرض قضاوت قرار دهیم.

مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست و هشتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی و شصت و یکمین آزمون دانشنامه تخصصی صبح امروز پنجشنبه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: