کد خبر: ۳۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 17
سالانه ده‌ها زن و دختر توسط همسر، برادر، پدر، عمو و اقوام نزدیک به بهانه «اختلافات خانوادگی یا مسائل ناموسی» به قتل می‌رسند.

شفا آنلاین>اجتماعی>بررسی‌ها از اخبار رسمی منتشر شده توسط رسانه‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ «دست‌کم ۱۰۰ زن و دختر» به بهانه‌های مختلف توسط مردان خانواده به قتل رسیده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:سالانه ده‌ها زن و دختر توسط همسر، برادر، پدر، عمو و اقوام نزدیک به بهانه «اختلافات خانوادگی یا مسائل ناموسی» به قتل می‌رسند. هر چند این آمار فقط مختص به ایران نیست و کشورهای دیگر را نیز دربرمی‌گیرد، اما اکثر حقوقدانان و کارشناسان معتقدند اگر در ایران قوانین درست و جامعی وضع شود امکان دارد آمار قتل زنان و دختران توسط مردان خانواده کاهش یابد.

بررسی‌ها از اخبار رسمی منتشر شده توسط رسانه‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ «دست‌کم ۱۰۰ زن و دختر» به بهانه‌های مختلف توسط مردان خانواده به قتل رسیده‌اند.

۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «از خرداد ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ حداقل ۱۶۵ زن و دختر در کشور به دست مردان خانواده به قتل رسیده‌اند.» همچنین باتوجه به بررسی‌های دیگر استان‌های تهران (۲۵ مورد)، آذربایجان غربی (۱۳ مورد) و فارس (۹ مورد) بیشترین آمار این نوع قتل‌ها را شامل بوده و بقیه قتل‌ها با پراکندگی در استان‌های مختلف ایران رخ داده است. در این میان نیز بیشترین قتل‌ها در مهر ماه ۱۴۰۲ رخ داده که «۱۶ زن و دختر» توسط مردان خانواده به قتل رسیدند.

فروردین ماه دست‌کم ۶ زن و دختر به قتل رسیدند

اوایل فروردین، سرشین ۳۶ ساله اهل روستای بیساران استان کردستان توسط همسرش با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۸ فروردین، مهین تاج ۴۰ ساله در بلوار پروین تهران توسط همسرش به دلیل آنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۴ فروردین، یک زن به همراه پسرش در رباط‌کریم استان تهران توسط همسرش به قتل می‌رسند. طبق این گزارش، مرد خانواده به دلایلی نامعلوم زن و پسر خود را به قتل رسانده است.

۲۱ فروردین، زنی به همراه دو پسر خود در رباط‌کریم توسط همسرش به دلیل آنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسند. طبق این گزارش ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح روز حادثه مرد ۴۲ ساله‌ای به کلانتری می‌رود و اظهار می‌کند که همسر و دو فرزندش را به قتل رسانده است. کارآگاهان جنایی پس از حضور در محل جنایت که خانه‌ای در فاز دو شهر پرند بوده با پیکر خون‌آلود یک زن ۳۷ ساله و دو پسر ۱۷ و ۹ ساله روبه‌رو می‌شوند.

۲۴ فروردین، زنی ۲۴ ساله در قطور خوی استان آذربایجان غربی توسط پدر و دو برادرش با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۲۷ فروردین، دختری ۱۹ ساله اهل کرمانشاه توسط یکی از اقوام خود به بهانه مسائل ناموسی به قتل می‌رسد.

اردیبهشت ماه دست‌کم ۱۰ زن و دختر به قتل رسیدند

۴ اردیبهشت، زنی جوان در استان تهران به خاطر مسائل مالی توسط همسرش به قتل می‌رسد. در این حادثه مرد ۶۵ ساله زن خود را می‌کشد و با صحنه‌سازی قتل را به یک دزد نسبت می‌دهد. خانواده مقتول به او ظنین می‌شوند و با ورود یک وکیل تعیینی به پرونده و بررسی‌های دوباره، مرد به قتل همسرش اعتراف می‌کند.

۸ اردیبهشت، زنی در اراک توسط همسرش با انگیزه هر آنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد. پس از قتل تعدادی از اقوام زن و مرد در درگیری و نزاع حضور پیدا می‌کنند و یکی دیگر از طرفین درگیری که از اقوام مقتول بوده نیز به‌ شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. این درگیری و نزاع به پلیس اعلام و با حضور ماموران مشخص می‌شود که در این درگیری یک زن توسط همسرش به قتل رسیده است.

۱۰ اردیبهشت، الهام ۳۴ ساله در تهران توسط برادرش به خاطر اختلاف بر سر ارث به قتل می‌رسد.

۱۲ اردیبهشت، عایشه زن جوان اهل زاهدان توسط همسر سابق خود با انگیزه هر آنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد. عایشه که سه فرزند پسر داشته به علت خشونت و بدرفتاری همسرش به کمک خانواده‌اش طلاق می‌گیرد که این سبب خشم و نفرت شوهرش می‌شود. بعد از طلاق زمانی که عایشه در خانه پدرش بوده شوهر سابقش با رفتن به خانه پدری او را به قتل می‌رساند. متهم پس از ۶ ساعت دستگیری به جرم خود اعتراف می‌کند.

۱۳ اردیبهشت، فرشته ۱۹ ساله مادر یک فرزند ۵ ساله و همچنین ستایش ۱۶ ساله در کوهرنگ استان لرستان توسط پدر و عموی خود به قتل می‌رسند. مقتولان به دلیل سفر به ترکیه و شرکت در کنسرت یک خواننده‌ ایرانی در شهر وان به قتل می‌رسند. طبق این گزارش فرشته و ستایش با هم دخترعمو بودند. در عین حال فرشته، زن برادر ستایش هم بوده است.

۱۳ اردیبهشت، معصومه ۲۹ ساله در روستای دم روستان شهرستان کوهرنگ استان لرستان توسط پدرش به قتل می‌رسد. طبق این گزارش دختر جوان به بهانه «دفاع از آبرو» به قتل رسیده است. پدر و مادر معصومه، او را در ۱۵ سالگی به اجبار به عقد یک مرد که اختلاف سنی زیادی با معصومه داشته و معتاد هم بوده در می‌آورند. معصومه پس از طلاق از همسرش به قتل رسیده است.

۱۹ اردیبهشت، زنی جوان در روستای فیلستان پاکدشت تهران توسط همسرش با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد. براساس گزارش پلیس، جسد یک زن جوان از تبعه کشور همسایه در روستای فیلستان پاکدشت کشف می‌شود. متهم پس از بازداشت به قتل اعتراف و انگیزه خود را ارتباط همسرش با مرد دیگری عنوان می‌کند.

۲۷ اردیبهشت، دو زن از توابع کشور همسایه در پاکدشت و ورامین تهران توسط همسر یکی از زنان با انگیزه اختلافات خانوادگی به قتل می‌رسند.

خرداد ماه دست‌کم ۸ زن و دختر به قتل رسیدند

۵ خرداد، زنی ۴۷ ساله توسط همسرش در مشهد به قتل می‌رسد. این مرد ۵۲ ساله‌ همسرش را به دنبال یک مشاجره لفظی به قتل می‌رساند. متهم در اظهارات خود عنوان می‌کند همسرش به او تهمت ازدواج مجدد زده و او به همین خاطر همسرش را به قتل رسانده است.

۸ خرداد، پرستو ۱۸ ساله توسط همسر ۲۹ ساله خود در روستای میرکی شهرستان دهگلان استان کردستان با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۱۰ خرداد، زنی ۲۸ ساله در شهرستان قیدار زنجان توسط خواستگارش به قتل می‌رسد. طبق این گزارش خواستگار زن جوان پس از شنیدن جواب منفی دست به این جنایت می‌زند.

۱۳ خرداد، زنی ۳۸ ساله توسط پدر ۶۸ ساله خود در ایلام پس از درگیری لفظی به قتل می‌رسد.

۱۳ خرداد، روژین ۱۷ ساله در روستای آخکند شهرستان دیواندره استان کردستان توسط برادرش به خاطر ارتباط با یک پسر به قتل می‌رسد.

۲۶ خرداد، زنی ۲۱ ساله توسط شوهرش در شهرک صنعتی استهبان استان فارس به دلیل آنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۸ خرداد، زنی ۲۷ ساله صاحب دو پسر خردسال توسط همسرش در صباشهر تهران به قتل می‌رسد. ظهر روز حادثه خانواده مقتول طی تماس تلفنی با او و عدم پاسخگویی‌اش نگران می‌شوند و موضوع را به کلانتری صباشهر (حوالی شهریار) اطلاع می‌دهند. در همین راستا ماموران انتظامی با جسد زنی حدودا ۲۷ ساله به همراه دو پسر سه و شش ساله‌اش و نوزاد دختر ۶ ماهه‌‌ که زنده بود در محل مواجه می‌شوند. متهم پس از دستگیری و در جریان بازجویی‌هایی انجام شده علت این جنایت را اختلاف خانوادگی عنوان می‌کند.

۳۰ خرداد، زنی جوان در شهرستان درمیان خراسان جنوبی توسط همسرش به قتل می‌رسد. روز حادثه دادگستری خراسان‌ جنوبی اعلام می‌کند؛ یک زن حدودا ۳۰ ساله، با صدمات متعدد مغزی و شکستگی نواحی از بدن طی تماس تلفنی همسرش با اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود. متهم مدعی بوده همسرش در حمام به زمین خورده، اما پس از انجام تحقیقات به ضرب و جرح همسرش اقرار می‌کند. این زوج دارای دو فرزند خردسال بودند که تحویل مراکز نگهداری بهزیستی می‌شوند.

تیر ماه دست‌کم ۱۲ زن و دختر به قتل رسیدند

اول تیر، زنی ۳۰ ساله در شهرک قائمیه اسلامشهر تهران توسط همسرش به دلیل هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

هفته اول تیر، رقیه ۲۱ ساله در روستای جکان شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۱۵ تیر، زنی ۲۷ ساله در اسلامشهر تهران توسط همسرش به دلیل هر آنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۶ تیر، زیلان دختر ۱۵ ساله اهل روستای زیوه شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی به خاطر دریافت یک پیامک توسط پدرش به قتل می‌رسد.

۱۸ تیر، زنی ۲۲ ساله در شهرستان فسا استان فارس توسط همسرش به دلیل آنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۹ تیر، دختری ۱۹ ساله در شهرک ولیعصر تهران توسط پدرش با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۲۲ تیر، راحله دختر ۱۵ ساله در روستای رازی خوی استان آذربایجان غربی توسط پدر و مادرش به دلایل نامشخص به قتل می‌رسد.

۲۴ تیر، نوشین ۱۷ ساله اهل قائمیه چنار شهر در استان فارس توسط عمویش به خاطر هرآنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۶ تیر، زنی ۳۵ ساله در شهرستان خرامه استان فارس توسط همسرش به دلیل هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۶ تیر، فرشته؛ زن جوان اهل اهواز به خاطر اینکه قصد جدایی از همسرش را داشته توسط پدرش به قتل می‌رسد.

۲۷ تیر، زنی در شهرستان فیروزآباد استان فارس توسط همسرش به دلیل هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد. ماموران در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری خانوادگی در یکی از محله‌های بخش میمند شهرستان فیروزآباد پس از مراجعه به خانه با پیکر زنی حدودا ۵۵ ساله با دست و پای بسته درحالی که آثار جراحت روی بدنش مشهود بوده، مواجه می‌شوند. متهم پس از دستگیری به قتل همسر خود اعتراف می‌کند.

۲۹ تیر، بیتا ۱۶ ساله در مدرسه‌ای متروکه واقع در شهرک چوکای رضوانشهر استان گیلان به دست نامزدش به خاطر اختلافات قبلی که داشتند به‌طور فجیعی به قتل می‌رسد.

مرداد ماه دست‌کم ۱۱ زن و دختر به قتل رسیدند

۳ مرداد، زنی جوان در کیانشهر تهران به خاطر اختلافات مالی توسط نامزدش به قتل می‌رسد.

۵ مرداد، زنی ۲۰ ساله در قم به دلیل هرآنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود توسط همسرش به قتل می‌رسد.

۷ مرداد، زنی ۳۲ ساله در روستای جوراکلا محمودآباد استان مازندران به دلیل هرآنچه که اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود توسط همسرش به قتل می‌رسد.

۹ مرداد، کبری ۲۵ ساله ساکن روستای چلندر شهرستان نوشهر استان مازندران با انگیزه ناموسی توسط همسرش به قتل می‌رسد.

۱۰ مرداد، طاهره ۳۰ ساله اهل شهر ملکشاهی استان ایلام به دست همسرش با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد.

۱۰ مرداد، زنی ۲۳ ساله در تهران پس از ازدواج اجباری با پسرعموی خود (همسرش) به دلیل هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود توسط همسرش به قتل می‌رسد.

۱۷ مرداد، زنی ۴۲ ساله به همراه دختر ۲۲ ساله خود در شهرستان تنگستان توسط همسرش به دلیل هرآنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسند.

۲۲ مرداد، زنی جوان در پاکدشت تهران توسط همسرش به دلیل هرآنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۴ مرداد، زنی ۳۴ ساله در پردیس تهران توسط همسرش به دلیل هرآنچه که اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۶ مرداد، یک زن در پاکدشت تهران از سوی همسر سابقش به خاطر هرآنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۹ مرداد، دختری ۱۰ ساله در تهران با انگیزه‌ای نامشخص توسط پدرش به قتل می‌رسد.

شهریور ماه دست‌کم ۱۰ زن و دختر به قتل رسیدند

۵ شهریور، یک زن در ماهدشت کرج به دست همسرش با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۷ شهریور، سونیا دختر ۱۶ ساله در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی به دست نامزدش به خاطر هرآنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۱ شهریور، زنی ۳۴ ساله در ساوه تهران توسط همسرش به خاطر هرآنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۲ شهریور، زنی ۴۲ ساله در محله گلشهر تهران توسط همسرش به دلیل آنچه که اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۳ شهریور، زنی ۳۴ ساله در کمالشهر کرج توسط همسرش به خاطر هرآنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۶ شهریور، زنی ۵۰ ساله در تهران توسط همسرش به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل می‌رسد.

۱۸ شهریور، زنی ۳۳ ساله در منطقه مسکونی شهر تالش استان گیلان توسط همسر سابق خود با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد.

۱۸ شهریور، مهیا دختر ۱۲ ساله اهل سرپل ذهاب در استان کرمانشاه به جرم ارتباط داشتن با یک پسر توسط برادرش به قتل می‌رسد.

۲۲ شهریور، زنی ۴۰ ساله در تهران توسط همسرش به خاطر آنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۷ شهریور، هایده ۱۶ ساله اهل شهر ربط شهرستان سردشت استان آذربایجان غربی به دلیل دیر آمدن به خانه توسط پدرش به قتل می‌رسد. هایده از خرداد ماه ۱۴۰۲ به ‌طور مشکوکی مفقود می‌شود و جسد او حدود یک ماه بعد ۲۷ شهریور ماه حین تخلیه آب سد سردشت توسط یکی از شهروندان کشف می‌شود.

مهر ماه دست‌کم ۱۶ زن و دختر به قتل رسیدند

اوایل مهر دختری جوان در شیراز توسط مردی ناشناس در خیابان و در ملاعام به قتل می‌رسد. متهم پس از دستگیری اعتراف می‌کند که مقتول را به جای نامزدش اشتباه گرفته و او را به قتل رسانده است.

۶ مهر، زنی جوان در مشهد توسط همسرش به قتل می‌رسد. متهم پس از قتل جسد را مثله و داخل چمدان قرار می‌دهد و چمدان را با خود به تهران می‌آورد. متهم در تهران خود را به پلیس معرفی می‌کند. او در اعترافاتش عنوان می‌کند که فکر می‌کرده همسرش با مرد دیگری در ارتباط بوده و به همین دلیل او را به قتل رسانده است.

۶ مهر، مردی ۳۸ ساله در مریوان استان کردستان با انگیزه ناموسی یک خانه مسکونی که گفته شده خانه باجناقش بوده به آتش می‌کشد. در این حادثه همسر، خواهر همسر و یک کودک در دم جان‌شان را از دست می‌دهند.

۷ مهر، فاطمه ۱۷ ساله در روستای مارغان شهرستان سردشت در آذربایجان غربی توسط همسر و دو برادر ناتنی‌اش به قتل می‌رسد. این دختر نوجوان در سن ۱۲ سالگی به خواست خانواده با پسرعمویش ازدواج می‌کند، اما به خاطر مشکلات خانوادگی مجبور می‌شود به خانه پدری برگردد. درنهایت هم به خاطر اینکه تصمیم داشته از همسرش طلاق بگیرد توسط همسر و دو برادر ناتنی خود کشته می‌شود.

۸ مهر، زنی ۴۰ ساله در اراک توسط همسرش به خاطر هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۸ مهر، در یکی از روستاهای شهرستان خوی در آذربایجان غربی مردی همسر، دختر و خواهر زن خود را به قتل می‌رساند و فرار می‌کند، اما چند روز بعد توسط پلیس بازداشت می‌شود. او انگیزه‌اش را از قتل مسائل ناموسی عنوان می‌کند.

۹ مهر، زنی در اهواز توسط دو مرد که از بستگان او بودند با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد.

۱۱ مهر، یگانه ۲۵ ساله در شهرستان باقرآباد استان مرکزی توسط دایی خود با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۱۳ مهر، شهین ۲۱ ساله اهل روستای گولان سردشت استان آذربایجان غربی توسط پدر و عمویش به قتل می‌رسد. طبق این گزارش قربانی از همسر خود جدا و به خانه پدری برگشته و به خاطر ظن پدر بابت ارتباط با خواستگارش کشته می‌شود.

۱۵ مهر، زنی ۲۸ ساله اهل دامغان در استان مرکزی توسط همسرش با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد. متهم پس از به قتل رساندن همسرش جسد او را زیر پلی در محور دامغان چشمه علی رها می‌کند.

۱۹ مهر، زنی ۴۰ ساله در محله عباس‌آباد تهران با انگیزه ناموسی توسط همسرش به قتل می‌رسد.

۲۲ مهر، تروسکه ۲۱ ساله اهل روستای کاسه کران و ساکن پیرانشهر در استان آذربایجان غربی توسط همسر، پدر و پدرشوهر خود با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۲۳ مهر، خدیجه زنی ۴۵ ساله اهل بروجرد استان لرستان توسط همسرش به قتل می‌رسد. متهم پس از دستگیری مدعی می‌شود که دچار اختلالات روانی است.

۲۴ مهر، راضیه زنی ۲۰ ساله و مادر یک فرزند اهل شهرستان الشتر استان لرستان توسط برادر خود با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد. براساس این گزارش زن جوان در ۲۰ مهر ماه به بیمارستان منتقل و روز ۲۴ مهر ماه بر اثر شدت جراحات در بیمارستان فوت می‌کند.

آبان ماه دست‌کم ۱۵ زن و دختر به قتل رسیدند

هفته اول آبان، زنی جوان در شهرستان امیدیه استان خوزستان به دست برادرش به خاطر هرآنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۶ آبان، ویدا ۲۰ ساله اهل ارومیه در استان آذربایجان غربی توسط برادرش با انگیزه ناموسی به قتل می‌رسد.

۸ آبان، زنی ۳۷ ساله در شهر بابل توسط همسرش با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد. متهم پس از

به قتل رساندن همسرش، سراغ مادر سالمند خود می‌رود و او را نیز به قتل می‌رساند و در آخر به زندگی خود پایان می‌دهد.

۱۰ آبان، ساناز ۲۷ ساله در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی توسط همسر خود به دلیل آنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۱ آبان، زنی جوان اهل روستای بشمن انزلی استان گیلان در بیمارستان جانش را از دست می‌دهد. طبق این گزارش زن جوان در اواخر مهر ماه توسط همسرش با انگیزه ناموسی دچار جراحات شدید شده که چند روز بعد از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

۱۲ آبان، حدیث ۲۶ ساله اهل مشهد توسط همسرش به بهانه هرآنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد. طبق این گزارش خانواده این دختر جوان ۲۹ مهر ماه گزارش مفقودی او را به پلیس اعلام کرده بودند.

۱۵ آبان، دختری ۱۶ ساله اهل زابل در استان سیستان و بلوچستان توسط همسرش به دلیل آنچه که اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

۱۶ آبان، زنی ۳۶ ساله به همراه دختر ۸ ساله‌اش در شیراز توسط همسرش به بهانه اختلافات خانوادگی به قتل می‌رسند.

۱۸ آبان، محیا ۱۴ ساله اهل شهرستان فیرورق خوی استان آذربایجان غربی توسط مردی از اهالی شهرشان با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را بی‌ادبی محیا اعلام می‌کند.

۲۰ آبان، زنی در تبریز توسط همسرش به بهانه اختلافات خانوادگی به قتل می‌رسد. طبق این گزارش این زن و مرد در خانه یکی از بستگان‌شان باهم درگیر شده و درنهایت مرد نیز به قتل رسیده است.

۲۲ آبان، زنی میانسال در روستای دشت‌خاک شهر زرند استان کرمان توسط یکی از نزدیکان خانواده با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد.

۲۴ آبان، نگار ۲۸ ساله اهل گیلانغرب استان کرمانشاه توسط همسر سابق خود در مسیر خانه به محل کار به قتل می‌رسد. متهم پس از این اقدام به سراغ مادر زن خود رفته و او را نیز به قتل رسانده است.

۲۸ آبان، زنی در منطقه کیانمهر کرج توسط همسرش به دلیل هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

آذر ماه دست‌کم ۵ زن و دختر به قتل رسیدند

۴ آذر، مریضه زن جوان اهل روستای رحمان‌آباد شهرستان کنگاور استان کرمانشاه توسط همسرش به بهانه هرآنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد. متهم پس از بازداشت به قتل اعتراف می‌کند.

۹ آذر، زینب دختر ۱۷ ساله در مشهد حین بازگشت به خانه توسط نامزدش به دلیل آنچه که اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود در خیابان و مقابل انظار عمومی به قتل می‌رسد.

اواسط آذر، دختری ۲۱ ساله در تهران توسط پدرش با این بهانه که خانه مجردی داشته به قتل می‌رسد.

۱۷ آذر، رویا ۲۴ ساله اهل روستای سیلوانا ارومیه در استان آذربایجان غربی توسط پدر شوهرش پس از یک مشاجره به قتل می‌رسد.

۲۵ آذر، رضوان زنی ۲۷ ساله اهل خرم‌آباد لرستان توسط همسرش با انگیزه‌ای نامشخص به قتل می‌رسد.

دی ماه دست‌کم ۷ زن و دختر به قتل رسیدند

اوایل دی، یک زن میانسال اهل کرج توسط همسرش به بهانه اختلافات خانوادگی به قتل می‌رسد.

۱۲ دی، دختری ۲۵ ساله اهل ایلام توسط برادرش به علت مشکلات خانوادگی به قتل می‌رسد. متهم پس از ارتکاب جرم، خود را به کلانتری معرفی می‌کند.

۱۴ دی، مرد جوانی در تهران مادر خود و مرد دیگری که در خانه آنها بوده را با انگیزه ناموسی به قتل می‌رساند.

۱۹ دی، زنی میانسال اهل شهرستان مهران استان ایلام توسط پسرش به دلیل آنچه اختلافات خانوادگی عنوان می‌شود به قتل می‌رسد.

۲۰ دی، نسترن زن جوان اهل تبریز در استان آذربایجان شرقی توسط همسرش به بهانه اختلافات خانوادگی به قتل می‌رسد.

۲۱ دی، زنی ۵۰ ساله در تهران در راه محضرخانه توسط همسرش با انگیزه مالی به قتل می‌رسد.

اواخر دی، زن جوان ۲۵ ساله ساکن شهر کوار استان فارس توسط همسرش به خاطر آنچه اختلافات خانوادگی نامیده می‌شود به قتل می‌رسد.

«سازمان ملل متحد در مورد قتل زنان و دختران در سال ۲۰۲۲ گزارش داده که به‌طور متوسط روزانه ۱۳۳ زن و دختر توسط یکی از نزدیکان خود کشته می‌شوند. داده‌ها الگوی روشنی را نشان می‌دهد؛ بیشتر قتل‌ها در سراسر جهان به دست مردان و پسران انجام می‌شود و زنان و دختران به طرز قابل‌توجهی مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند. بیش از نیمی از این قتل‌ها یعنی حدود ۵۵درصد ‌توسط اعضای خانواده یا شریک زندگی انجام شده است. طبق این گزارش، بیشترین قربانیان در آفریقا (۲۰۰۰۰)، پس از آن در آسیا (۱۸۴۰۰) و امریکا (۷۹۰۰) ثبت شده است. اروپا با (۲۳۰۰) قتل رتبه چهارم را دارد.» / اعتماد



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: