کد خبر: ۳۳۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 13
تزریق بوتاکس معده برای کاهش وزن موثر است زیرا بوتاکس انقباض عضلات معده را محدود می کند و باعث شل شدن عضلات و سرکوب اشتها می شود.

شفا آنلاین>سلامت>این بوتاکس که 15-10 سال است در دنیا استفاده می شود یک روش درمان چاقی غیرجراحی است که به صورت آندوسکوپی اعمال می شود و هدف آن غیر فعال سازی موقت اعصاب و عضلات معده موثر بر اشتها و گرسنگی است.

به گزارش شفا آنلاین:تزریق بوتاکس معده برای کاهش وزن موثر است زیرا بوتاکس انقباض عضلات معده را محدود می کند و باعث شل شدن عضلات و سرکوب اشتها می شود. علاوه بر این، این روش فرآیند تخلیه معده را به تاخیر می اندازد و باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و در نتیجه مصرف غذا کاهش می یابد.

به طور کلی، بوتاکس معده برای افرادی که اضافه وزن دارند مناسب است، اما برای افرادی که چاق هستند، مناسب نیست، زیرا این روش برای افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بالای 40 است، بی تاثیر است. مناسب ترین کاندید کسی است که BMI کمتر از ۳۵ است.

افرادی که از مشکلات جدی چاقی رنج می برند واجد شرایط تزریق بوتاکس معده نیستند و روش جایگزین توصیه می شود. مگر اینکه کاندیدای مناسبی برای جراحی نباشند.

افرادی که در کنترل اشتهای خود مشکل دارند یا برای پیروی از رژیم های غذایی سخت و متعهد شدن به ورزش منظم تلاش می کنند، از بوتاکس معده سود می برند. اگر از زخم معده، ورم معده و مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن مانند دیابت نوع 2 و فشار خون بالا رنج می برید، می توانید بوتاکس معده انجام دهید.

بوتاکس معده چگونه انجام می شود؟

بوتاکس معده یک روش پیچیده نیست زیرا به هیچ ابزار جراحی یا برش نیاز ندارد. در حین عمل سموم بوتولینوم از داخل به دیواره معده تزریق می شود.

هیچ بیهوشی عمومی لازم نیست، فقط یک بی حسی موضعی که در آن بیمار هوشیار باقی می ماند. در طول روش:

بی حسی موضعی از طریق یک اسپری خوراکی روی گلو اعمال می شود تا ناراحتی را کاهش داده و از احساس گرفتگی در حین عمل جلوگیری کند.

پزشک آندوسکوپ را از طریق گلو وارد معده می کند.

هنگامی که آندوسکوپ در داخل معده قرار گرفت، پزشک بوتاکس را از طریق یک سوزن که به یک انتهای آندوسکوپ متصل است، تزریق می کند.

بوتاکس در نقاط خاصی به دیواره داخلی معده تزریق می شود که باعث شل شدن عضلات معده می شود.

هنگامی که تمام تزریقات کامل شد، آندوسکوپ برداشته می شود.

این روش معمولاً حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

پس از انجام این روش، باید 1 تا 2 ساعت آینده برای نظارت در کلینیک بمانید. نیازی به اقامت شبانه در کلینیک نیست.

روز بعد می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

خطرات و عوارض بوتاکس معده چیست؟

تزریق بوتاکس معده یک روش لاغری سریع است که از آن روش لاغری ایمن و بی خطر نیز یاد می شود. بیش از ۳۰۰ کاندیدا در کلینیک گوارش سپید تزریق بوتاکس معده انجام داده اند و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر نارضایتی از سمت آنها گزارش نشده است.

میتوان گفت هیچ خطری برای مشکلات سلامت دائمی وجود ندارد زیرا تزریق بوتاکس در عرض 4 تا 6 ماه از بدن ناپدید می شود و بصورت کامل از بین خواهد رفت.

ممکن است از جایی که آندوسکوپ از گلوی شما عبور کرده احساس ناراحتی کنید. همچنین پزشک توصیه می‌کند تا چند ساعت تا زمانی که بی‌حس کننده موضعی (اسپری خوراکی) کاملاً از بین نرود و گلو دوباره طبیعی شود، نوشیدنی یا غذا نخورید.

ممکن است تا چند روز پس از عمل کمی احساس خستگی کنید.

رژیم غذایی شما پس از تزریق بوتاکس معده باید شامل غذاهای غنی از مواد مغذی، پروتئین و کربوهیدرات کم باشد. کاهش مصرف شکر، مانند شیرینی ها یا شکلات ها نیز بسیار توصیه می شود.

بوتاکس معده بلافاصله پس از تزریق موثر است و به مدت 4 تا 6 ماه در بدن باقی می ماند و در طی آن می توانید نتایج تزریق بوتاکس یعنی کاهش اشتها و کاهش وزن را مشاهده کنید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس معده

آهسته غذا خوردن برای جلوگیری از ناراحتی معده

غذای خود را به طور کامل بجوید

زمانی که احساس سیری کردید توقف کنید

سم بوتولینوم ماهیچه های معده شما را برای حدود سه ماه بی حرکت یا منجمد می کند و پس از آن ممکن است متوجه شوید که اثرات آن شروع به از بین رفتن می کند. ممکن است بتوانید شش ماه پس از آخرین پروسه تکراری انجام دهید.

چرا بوتاکس معده؟

هیچ عارضه یا عارضه ای ندارد زیرا این یک روش جراحی نیست.

با این روش می توانید بدون نیاز به جراحی از شر اضافه وزن خود خلاص شوید.

بهبودی شما روزها طول نخواهد کشید. شما باید بتوانید در عرض 3-4 ساعت به روال عادی خود بازگردید.

افراد دارای اضافه وزن را قادر می سازد تا سلامت خود را بدون به خطر انداختن جان خود به دست آورند.

نیازی به بستری شدن بیماران نیست و شما همان روز مرخص می شوید.

از آنجایی که شما در بیمارستان بستری نخواهید شد، هزینه آن نیز کاملاً مناسب است.

این یک روش غیر دردناک است.

خلاصه ای از آنچه در این مقاله خواندیم:

مدت اثر سم بوتولینوم روی معده شما حدود 5-4 ماه خواهد بود. پس از این مدت اثر بوتاکس پایان می یابد. این بدان معناست که شما 4 تا 5 ماه فرصت دارید تا یک عادت غذایی سالم تر و همچنین یک برنامه ورزشی منظم در زندگی خود تنظیم کنید. مطمئناً موفقیت بوتاکس معده در بیمارانی با اثر طولانی تر بیشتر خواهد بود، اما پیش بینی این امر آسان نیست. اگرچه به عنوان یکی از عوارض بوتاکس معده محسوب نمی شود، مدت کوتاه اثر بوتاکس ممکن است به دلیل برخی اثرات خارجی دیده شود. / سلامت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: