کد خبر: ۳۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 11
شکر یکی از التهاب‌آورترین مواد غذایی است. این ماده غذایی باعث ایجاد التهاب در سرتاسر بدن می‌شود اما این التهاب دور چشم‌ها مشهودتر است، چون پوست دور چشم نازک و در برابر ورم، آسیب‌پذیر است.
شفا آنلاین>سلامت>اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که با وجود داشتن خواب شبانه ی کافی، صبح ها با پف زیر چشم از خواب بیدار می شوند، باید بدانید که جدا از کمبود خواب، تغذیه ی شما هم می تواند در این امر تأثیرگذار باشد.


مواد غذایی که باعث پف زیر چشم می شوند

مواد غذایی کنسروی

به گزارش شفا آنلاین:مواد غذایی کنسروی سدیم بالایی در خود دارند که از آن در فرآیند کنسرو کردن استفاده می شود. این امر می تواند منجر به مشکلات پزشکی مختلفی شود که پف و ورم چشم ها تنها یکی از آن ها است. بنابراین تا حد امکان از مصرف مواد غذایی کنسروی پرهیز کنید و در صورت استفاده از آن ها، پیش از مصرف یا پخت و پز، آن ها را خوب آب بکشید تا سدیم آن ها کمتر شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی ماده ای به نام سولانین است که باعث التهاب و ورم می شود. بنابراین اگر دائماً با پف زیر چشم درگیر هستید، سعی کنید مصرف گوجه فرنگی را به حداقل برسانید. اگر پف زیر چشم تان کاهش یافت، معنایش این است که علت آن را پیدا کرده اید.

نان گندم

اگر به گندم، جو یا چاودار حساسیت دارید، یعنی به مشکل عدم تحمل گلوتن دچار هستید، به همین دلیل هر چه که با آن ها درست شده باشد می تواند شما را دچار نفخ و ورم کند. در اینصورت باید مصرف محصولات غذایی ای که از گندم درست شده اند را کنار بگذارید و به دنبال جایگزینی برای آن ها باشید.

لبنیات

عدم تحمل لاکتوز یکی از رایج ترین مشکلات پزشکی است. پژوهشگران تخمین زده اند به طور متوسط نزدیک به ۶۵ تا ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسالان دنیا به این مشکل دچارند. بنابراین اگر یکی از آن کسانی هستید که متابولیسم بدن شان میانه ی خوبی با محصولات لبنی ندارد، باید مصرف آن ها را کنار بگذارید تا گرفتار نفخ و ورم نشوید.

شکر

شکر یکی از التهاب آورترین مواد غذایی است. این ماده غذایی باعث ایجاد التهاب در سرتاسر بدن می شود اما این التهاب دور چشم ها مشهودتر است، چون پوست دور چشم نازک و در برابر ورم، آسیب پذیر است. به علاوه، محدود کردن مصرف قند و شکر یا حذف کامل آن ها فواید زیادی برای سلامتی دارد. قندهها یا شیرین کننده های مصنوعی هم از جهت ایجاد نفخ و ورم، همانگونه هستند.

فلفل چیلی

فلفل چیلی هم مانند گوجه فرنگی حاوی ماده ی سولانین است. اما جدا از سولانین، ماده ای به کاپسایسین هم وجود دارد که می تواند بافت های بدن را دچار سوزش و التهاب کند. و همین التهاب می تواند به راحتی دور چشم ها هم رخ دهد.

مواد غذایی که جلوی پف زیر چشم را می‌گیرد

جعفری

جعفری به کلیه ها کمک می کند از مایعات اضافه را از بدن دفع کند. بنابراین اگر صبح ها دائماً با پف زیر چشم درگیر هستید، سعی کنید این سبزی پرخاصیت را در تغذیه ی روزانه ی خود بگنجانید.

جو پرک شده

اگر پف زیر چشم به مشکلی دائمی برای شما بدل شده، می تواند جو پرک شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یک دلیل پف زیر چشم می تواند یبوست باشد. جو پرک شده سرشار از فیبر است و به تسهیل اجابت مزاج کمک می کند، در نتیجه، پف زیر چشم ها کاهش می یابد.

آوکادو

با گذاشتن آوکادو بر روی چشم ها می توان پف آن ها را کاهش داد. یک عدد آوکادو را چند برش بزنید و برش ها را به مدت نزدیک به ۱۰ دقیقه روی چشم های خود بگذارید. یک علت پف زیر چشم می تواند کمبود ویتامین K باشد که آوکادو سرشار از آن است. تنها ۳۰ گرم آوکادو می تواند ۸ درصد از نیاز روزانه ی بدن به ویتامین K را تأمین کند. آوکادو برای از میان بردن سیاهی زیر چشم هم مفید است.

خیار

گذاشتن برش های خیار سرد بر روی چشم ها راه خوبی برای طراوت بخشیدن به چشم های خسته ی خود و از میان بردن پف زیر آن ها است. برش های خیار را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم های خود بگذارید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: