کد خبر: ۳۳۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 10
هشدار وزارت بهداشت درباره فعالیت پرستارنماها؛
معاون پرستاری وزارت بهداشت نسبت به فعالیت افراد غیرمتخصص و غیرپرستار در حوزه خدمات «پرستاری در منزل» و سخت بودن امکان شناسایی آنها در صورت بروز تخلف، هشدار داد و تاکید کرد که مردم خدمات پرستاری در منزل را تنها از وبگاه‌های معتبر دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند.

شفا آنلاین>سلامت>دکتر عباس عبادی ، درباره خدمات پرستاری در منزل و گزارش‌هایی از فعالیت افراد غیرپرستار و عوارض ناشی از اقدامات آنها اظهار کرد: توصیه وزارت بهداشت این است که خدمات پرستاری در منزل را صرفا از مراکز معتبر تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند؛ چراکه مراکز معتبر تحت بازرسی و نظارت دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار دارند. لیست این مراکز نیز در درگاه و وبگاه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد.

به گزارش شفا آنلاین: وی با تاکید بر اینکه افراد می‌توانند دریافت خدمات پرستاری در منزل را توسط شماره تلفن‌هایی که در سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته، دریافت کنند، گفت: تبلیغاتی که در فضای مجازی و در برخی اماکن دیگر انجام می‌شود، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و در این مورد پیگیری‌ها، چه آسیب مالی و چه آسیب جانی که به عزیزان وارد می‌شود، دشوار است. هرچند که وزارت بهداشت همچنان به عنوان حامی مردم در کنار آن‌ها است و این مشکلات پیگیری می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن اشاره به شیوه نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت‌ مراکز پرستاری در منزل، درباره نحوه ورود وزارت بهداشت برای شناسایی مراکز غیرمجاز و برخورد با آنها، گفت: این مراکز شناسایی می‌شوند و برخی از آن‌ها حتی یک فضای فیزیکی نیز در اختیار ندارند و از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می‌کنند و اگر شناسایی شوند و یا گزارشی از مردم دریافت کنیم، حتما برخورد جدی و قانونی با آن‌ها خواهیم داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: