کد خبر: ۳۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 07
با آرام‌گرفتن نسبی بازار ارز، امروز نوسانات کمتری در قیمت خودرو به چشم می‌خورد. طوری که بازه‌ی کاهش و افزایش نرخ‌ها به یک درصد هم نمی‌رسد.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو، امروز، ۱۸ بهمن ۱۴۰۲، پس از یک هفته تکانه‌های شدید، روند آرام‌تری را در پیش گرفته و تکانه‌های بازار کمتر از روزهای قبل حس می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:با آرام‌گرفتن نسبی بازار ارز، امروز نوسانات کمتری در قیمت خودرو به چشم می‌خورد. طوری که بازه‌ی کاهش و افزایش نرخ‌ها به یک درصد هم نمی‌رسد. 

از ابتدای سال جاری بازار خودرو شرایط پر انتظاری را سپری می‌کند؛ در روزهای اخیر نیز این انتظار مشهود بود. چراکه پس از یک جهش در نرخ دلار، خودرو نیز سریعا به آن واکنش نشان داد و حتی با شتاب بیشتری از دلار سبقت گرفت. حال پس از ریزش نسبی قیمت دلار، بار دیگر بازار خودرو هم به سمت آرامش در حال حرکت است.

قیمت خودرو در بازار داخلی

همان‌طور که در ابتدای گزارش هم اشاره شد نوسان قیمت خودرو چه در مدار نزولی و چه در مسیر رشد در روز جاری به یک درصد هم نمی‌رسد.

در بین ۱۰ محصول مورد بررسی بازار خودروهای داخلی نیز چنین شرایطی حاکم است. طوری‌که بیشترین افت قیمت خودرو مربوط به دناپلاس تیپ ۱ دنده‌ای با منفی ۰.۶۸ درصد است و ساینا دنده‌ای S تنها با ۰.۲۵ درصد افزایش قیمت، رکورددار گرانی در این بازار شناخته می‌شود.

شاهین G دیگر محصولی است که در روز جاری روند صعودی دارد تا محصولات صعودی بازار در همین دو محصول سایپا خلاصه شود.

همچنین سمند سورن‌پلاس بنزینی، ساینا دنده‌ای S دوگانه و راناپلاس پانوراما سه محصول بدون تغییر بازار هستند‌.

سایر خودروهای مورد بررسی، به‌ویژه در بین محصولات ایران خودرو، تا ظهر امروز روند کاهش قیمت را در پیش گرفته‌اند.

جزئیات قیمت در بازار خودروهای داخلی را در جدول زیر مشاهده کنید.

IMG_20240207_111743_032

قیمت خودرو در بازار مونتاژی‌ها

بررسی قیمت خودرو در بازار خودروهای مونتاژی که فعلا تنها محصولات خارجی موجود در بازار تولیدی ایران هستند، نشان می‌دهد بیشتر محصولات یا روند ثابتی در ادامه روز گذشته داشته‌اند یا افزایش نسبی قیمت را بر جای گذاشته‌اند. با این حال این رشد قیمت‌ها نیز همانند بازار داخلی چندان پر زور نیست و حداکثر به ۰.۶۶ درصد محصول T5 فرداموتورز خلاصه می‌شود. 

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره تنها محصول مونتاژی است که با ثبت بازدهی منفی ۰.۲۸ درصد امروز قرمزرنگ شده است.

چهار محصول مونتاژی نیز بدون هیچ تغییر قیمتی کار خود را در بازار امروز آغاز کرده‌اند.

در جدول پایین به جزئیات تغییرات و قیمت خودروهای مونتاژی اشاره شده است.

IMG_20240207_111745_304

پیش‌بینی قیمت خودرو

همان‌طور که اشاره شد در حال حاضر نرخ دلار مهم‌ترین متغیر موثر در بازار خودرو شناخته می‌شود. عدم توازن صعود و سقوط قیمت‌ها در روز جاری نیز گواهی بر نقش پررنگ این متغیر است. چرا که دیروز دلار پس از چند روز ریزش دچار یک درجا شد و اکنون همان شرایط در بازار خودرو هویداست.

بر این اساس پیش‌بینی بازار خودرو بیش از هر عاملی به چشم‌انداز بازار ارز مربوط است. در صورتی که نرخ دلار به روند ریزشی خود ادامه دهد، انتظار می‌رود که خودرو هم ارزان شود؛ اما اگر دولت دوباره در سیاست تثبیت نرخ ارز شکست بخورد، گرانی دوباه خودرو نیز محتمل است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: