کد خبر: ۳۳۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 06
به دنبال انتقاد از نحوه برخورد بازپرس پرونده بیمارستان مفید
دکتر محمد رئیس‌زاده درباره این احضار گفت: ما اعتقاد داریم که برخوردهای صورت گرفته در مساله بیمارستان مفید، قانونی نبودند.

شفا آنلاین>سلامت>روز گذشته رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ارتباط با انتقادی که از نحوه برخورد بازپرس پرونده بیمارستان مفید با کادر درمانی آن بیمارستان انجام داده بود، برای بار دوم به دادسرای عمومی تهران احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محمد رئیس‌زاده درباره این احضار گفت: ما اعتقاد داریم که برخوردهای صورت گرفته در مساله بیمارستان مفید، قانونی نبودند. براساس قانون سازمان نظام پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی، همه دادگاه‌ها و دادسراها مکلفند ۴۸ ساعت قبل از احضار و جلب هرکدام از اعضای سازمان نظام پزشکی، مراتب را به این سازمان اطلاع دهند. پس اولین نکته این است که همین قانون مصوب مجلس اجرا نشد.

نکته دیگر هم اینکه بر اساس اظهارات خود دوستان، برخوردهای صورت‌ گرفته، برخوردهای شایسته‌ای نبود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: ما معتقدیم وظیفه ما غیر از اینکه دفاع از حقوق بیماران است، قطعا دفاع از شأن و کرامت کسانی که به این مردم خدمت می‌کنند هم هست. ما دفاع از خادمان مردم را عین دفاع از مردم می‌دانیم. بخصوص اینکه همکاران ما در مراکز درمانی اطفال چه مسئولین و مدیران، چه پزشکان، چه پرستاران و چه دیگر پرسنل، جزو صبورترین و زحمتکش‌ترین اقشار هستند و اهمیت کار آنها که خدمت به فرزندان این مملکت است بر هیچکس پوشیده نیست؛ ضمن اینکه کار سختی را هم انجام می‌دهند. از این رو ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که کسی بخواهد خدای ناکرده به این قشر خدوم و زحمتکش، توهین و جسارت و بی‌احترامی کند. بر اساس قانون، دفاع از این عزیزان جزو وظایف ماست و این وظیفه را هم تا آخر ادامه می‌دهیم و اگر این دفاع هزینه‌ای داشته باشد هم می‌پردازیم.

وی ادامه داد: احضار روز گذشته هم مساله مهمی نبود. ما را خواستند، ما هم رفتیم، پاسخ‌های خودمان را هم مطرح کردیم، باز هم پیگیر خواهیم بود و البته که اگر بیش از این هم هزینه‌ای داشته باشد می‌پردازیم. اگر ادعای ما این است که برای مردم جان خود را فدا می‌کنیم، حتما برای کسانیکه به این مردم خدمت می‌کنند هم این کار را خواهیم کرد و چنین برخوردهایی مانع انجام وظیفه ما نمی‌شود.

دکتر رئیس‌زاده افزود: البته این را هم بگویم که بازپرس پرونده ما با بازپرس پرونده بیمارستان مفید متفاوت است و هم ایشان و هم معاون دادستان، برخورد بسیار خوب و محترمانه‌ای داشتند و درعین حال کاملا جدی پیگیر پرونده هستند. / پالنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: