کد خبر: ۳۳۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 28
موضوع فعالیت بدنی کودکان نیز باید به شکل منسجم هم در مدارس و هم توسط خانواده پیگیری شود تا نگذاریم چاقی و اضافه وزن ایجاد شود.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به شیوع چاقی در گروه سنی کودکان مدرسه‌ای، گفت: با وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی هستیم که همانند برنامه واکسیناسیون دانش آموزان که در بدو ورود به مدرسه الزامی است، غربالگری چاقی و کوتاه قدی هم الزامی باشد.
 
به گزارش شفا آنلاین:دکتر احمد اسماعیل‌زاده، با اشاره به اینکه در گروه سنی کودکان مدرسه اضافه وزن و چاقی یک مشکل جدی است، بیان کرد: با وزارت آموزش و پرورش برنامه غربالگری را دنبال می‌کنیم تا با غربالگری، کودکان دچار چاقی و اضافه وزن را شناسایی کنیم تا به سیستم بهداشتی _ درمانی ارجاع دهیم.
 
وی افزود: آموزش‌های تغذیه‌ای به این کودکان و والدین آنها به شکل مرتب توسط کارشناسان تغذیه ما در حال انجام است و توافقات خوبی با وزارت آموزش و پرورش داریم تا در سامانه شاد هر روز پیام تغذیه‌ای برای این کودکان بارگذاری شود.
 
او تاکید کرد: برنامه‌ای هم برای کنترل پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس داریم که با همکاری مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در حال اجرا است.
 
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: برای آموزش خانواده‌ها نیز درحال طراحی اپلیکیشنی هستیم که کالری‌های دریافتی کودک توسط والدین بررسی شود که نسبت به غذاهایی که کودک‌شان مصرف کرده آگاه باشند و اقدام به کنترل تغذیه کودک خود کنند.
 
به گفته وی، موضوع فعالیت بدنی کودکان نیز باید به شکل منسجم هم در مدارس و هم توسط خانواده پیگیری شود تا نگذاریم چاقی و اضافه وزن ایجاد شود.
 
وی افزود: یکی از برنامه‌های دیگری که در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای آن هستیم این است که همانند برنامه واکسیناسیون دانش آموزان که در بدو ورود به مدرسه الزامی است، غربالگری چاقی و کوتاه قدی هم الزامی انجام شود که اگر کودکی در بدو ورود به مدرسه این مشکل را داشت حتما به متخصصین ارجاع شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: