کد خبر: ۳۳۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 24
رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به استفاده از ژن‌درمانی، سلول‌درمانی و پیوند کبد و کلیه برای کودکان گفت: عمل پیوند قلب بزودی در مراکز درمانی به‌خصوص در مرکز طبی کودکان انجام می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>شروین بدو، دیروز در یک نشست خبری که در مرکز طبی کودکان برگزار شد، افزود: ایران از بزرگترین کشورها در زمینه جراحی قلب کودکان در منطقه است. کودکان جزو سرمایه‌های اصلی کشور هستند و باید در پیشگیری و اقدامات درمانی بیماری‌ها برای این جامعه هدف، بیشتر کار شود. به گفته رئیس مرکز طبی کودکان، ورودی مراجعه‌کنندگان به اورژانس این مرکز ۱۰ برابر بیشتر است و اکنون کمبود تخت و پرستار وجود دارد که امید است دست اندرکاران سلامت تمهیداتی را در این زمینه اتخاذ کنند.
کمبود متخصص کودکان در کشور
به گزارش شفا آنلاین:رئیس مرکز طبی کودکان درباره کمبود متخصص کودکان در کشور افزود: در همه گروه‌های پزشکی، کمبود پزشک متخصص وجود دارد اما این موضوع در رشته کودکان دشوار است. گرایش برای تخصص کودکان کمتر است و وقتی بحث افزایش ظرفیت مطرح می‌شود، تمایل نداشتن برای تحصیل در تخصص کودکان در میان پزشکان مشهود است. وی تصریح کرد: کمبود پرستار نیز وجود دارد و از طریق معاونت پرستاری قرار است تسهیلاتی برای فعالیت پرستاران در بیمارستان‌های کودکان در نظر گرفته شود زیرا کار در این مراکز بسیار سخت است.
کاهش مرگ و میر نوزادان
علی رسایی، دبیر علمی پانزدهمین همایش بین‌المللی آزمایشگاه و بالینی نیز در این نشست خبری گفت: مرگ‌ومیر کودکان از ۵۶ مورد در ۱۰۰ هزار تولد زنده به ۱۵ مورد رسیده و ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه سلامت کودکان است.
رسایی افزود: پانزدهمین همایش بین‌المللی آزمایشگاه و بالینی، پنج تا هشت بهمن در مرکز طبی کودکان برگزار می‌شود و نقش آزمایشگاه در تشخیص و پیشگیری بیماری‌های کودکان و نوزادان محور اصلی این همایش است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: