کد خبر: ۳۳۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 22
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از ورود کدهای بیماری‌های طب ایرانی به فهرست بیماری‌های بین‌المللی با حضور نماینده دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>دکتر نفیسه حسینی یکتا افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در این پروژه، نقش فعالی در نگارش پودمان (ماژولِ) ۲ طب سنتی ایفا و در طول این مدت، جلسات متعددی با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورهای مشارکت کننده برگزار کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه این پروژه از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، اظهار داشت: علیرغم همه مخالفت ها و مشکلات فراوان، نزدیک به ۴ سال مذاکرات دو و چند جانبه و همچنین دیپلماسی علمی موثر در نشست های تصمیم گیری و کارشناسی، کدهای طب ایرانی در ماژول ۲ طب سنتی ICD۱۱ وارد شد که این امر موفقیتی بزرگ در راستای توسعه جهانی طب ایرانی است.

حسینی یکتا تحقق این برنامه را حاصل تلاش جمع کثیری از متخصصین این حوزه برشمرد و افزود: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تدوین راهبردی جامع برنامه ‌های مهمی جهت بهره برداری از این فرصت و توسعه و گسترش طب ایرانی در سطح بین الملل را دارد.

آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و مدیر کمیته تدوین کدهای طب ایرانی نیز درخصوص رونمایی و راه اندازی ماژولِ ۲ طب سنتی ICD۱۱، تصریح کرد که با بهره برداری از ICD۱۱ تمامی کدهای بیماری های طب ایرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی قابل بهره برداری خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ماژول ۲ طب سنتی ICD ۱۱ برای استفاده کشورها به میزبانی وزارت طب سنتی هند در دهلی نو، مورخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ با حضور مدیران بلندپایه سازمان جهانی بهداشت و نمایندگان کشورهای مشارکت کننده در پروژه از جمله ایران، سریلانکا، نپال، بنگلادش، پاکستان، آمریکا، آرژانتین، برزیل، مالزی، موریس، اندونزی، انگلیس، فیلیپین و آفریقای جنوبی راه اندازی و رونمایی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: