کد خبر: ۳۳۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 2024January 20
هر شهروند کره شمالی بابت توزیع یا استفاده از فیلم‌های تولیدشده در کره جنوبی بازداشت شود با مجازات ۱۵ سال حبس یا اعدام روبه‌رو خواهد شد. البته تماشای فیلم‌ها بین 5 تا 15 سال زندانی دارد.

شفا آنلاین>جامعه>در کره شمالی چه می‌گذرد؟ این سؤالی است که طی 50 سال گذشته مدام افراد و خبرگزاری‌ها و سازمان‌های حقوق بشری می‌پرسند و به دلیل نداشتن اطلاعات، جوابی برای آن پیدا نمی‌کنند و به حدس و گمان‌های خود اکتفا می‌کنند. با این حال بعضی اوقات برخی اخبار درباره این کشور منتشر می‌شود، مثل خبری که خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۹ دی گزارش داد و یک گزارش تصویری از محاکمه دانش‌آموزانی که به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های کره جنوبی نشسته بودند، منتشر کرد. یعنی اتفاقی دردناک و مجازاتی سخت برای کسانی که قانون را اجرا نکرده بودند و در کره شمالی پوشیدن شلوار لی و دیدن فیلم‌های کره‌جنوبی  ممنوع است. 

به گزارش شفا آنلاین: هرچند تاریخ محاکمه این دانش‌آموزان مشخص نیست. در این تصاویر دردناک دانش‌آموزان در واقع این نوجوانان، لباس زندان بر تن دارند و دستبندی بر دست. این اعدام در حالی برگزار می‌شود که صدها دانش‌آموز دیگر با لباس‌های متحدالشکل به تماشای این منظره نشسته‌اند. شاید این برای اولین باری نباشد که این مجازات سنگین در کشور کره شمالی اجرا می‌شود اما به نظر می‌رسد این بار سعی شده با شدت این مجازات اجرا شود تا درس عبرتی برای هر نوجوانی باشد که علاقه‌ای خارج از عرف این کشور را دنبال می‌کند. بیش از سه سال از تصویب قانونی می‌گذرد که تماشا و توزیع سریال‌ها و فیلم‌های کره جنوبی را ممنوع کرده است. براساس گزارش‌ها هر شهروند کره شمالی بابت توزیع یا استفاده از فیلم‌های تولیدشده در کره جنوبی بازداشت شود با مجازات ۱۵ سال حبس یا اعدام روبه‌رو خواهد شد. البته تماشای فیلم‌ها بین 5 تا 15 سال زندانی دارد. اما دانسته‌ها نسبت به این کشور اندک است، اما طبق تحقیقات و گفت‌وگوهایی که با کارگران اعزامی کره شمالی به کشورهای دیگر انجام شده است، مصرف مواد مخدر برای داشتن انگیزه زندگی به عنوان راه‌حل از سوی مقامات کره شمالی در نظر گرفته شده است. در واقع شهروندانی که غمگین و افسرده و از زندگی خود ناراضی هستند، می‌توانند مواد مخدر بیشتری دریافت کنند. گفته می‌شود کره شمالی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شیشه (متامفتامین) در جهان است.

هشدارهایی که اجلاس داووس داد

در چند روز گذشته اجلاس داووس با حضور وزیران امور خارجه جهان برگزار شده است. اما این اجلاس، بخش‌های دیگری نیز دارد و نسبت به اتفاقاتی که در آینده رخ می‌دهد، چند هشدار داده و تصمیم گرفته است. از جمله پیش‌بینی‌ها برای سازمان بهداشت جهانی آماده شده و مقابله با گسترش بیماری را جزء برنامه‌های خود قرار داده است. آن‌طورکه سازمان بهداشت هشدار داده است، جهان در حال آماده‌شدن برای یک بیماری همه‌گیر مرموز جدید؛ یعنی «بیماری X» است. این بیماری ناشناخته می‌تواند 20 برابر بیشتر از همه‌گیری ویروس کرونا باعث مرگ‌و‌میر شود. همچنین به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، در کمیسیون‌های این اجلاس بزرگ‌‌ترین خطر سیاسی پیش‌بینی‌ شده و هشدار‌ داده‌ شده است: «بزرگ‌ترین خطر سیاسی در سال ۲۰۲۴ اختلال ناشی از هوش مصنوعی در انتخابات دنیا خواهد بود». در این بررسی که مجمع جهانی اقتصاد و گروه بیمه زوریخ تهیه کرده‌اند، از 1400 سیاست‌مدار، رهبران صنعتی و متخصصان حوزه ریسک‌های جهانی، نظرسنجی شده و بر بزرگ‌ترین نگرانی‌های جهانی تمرکز شده است. اطلاعات نادرست و اخبار جعلی، رویدادهای شدید آب و هوایی، قطبی‌شدن جامعه، ناامنی سایبری و درگیری‌های مسلحانه بین دولت‌های مختلف ریسک‌ها و خطراتی هستند که متخصصان حاضر در این نظرسنجی بیشترین اشاره را به آنها داشته و از آنها به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ریسک‌های جهان در دو سال آینده نام برده‌اند. همچنین کمبود یا حتی فقدان کامل فرصت‌های اقتصادی، تورم، مهاجرت اجباری، رکود اقتصادی و آلودگی نیز دیگر خطراتی هستند که در فهرست 10 خطر بزرگ دو سال آینده جهان قرار گرفته‌اند. 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: