کد خبر: ۳۳۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۲ دی ۱۴۰۲ - 2024January 12
قیمت خودرو امروز، جمعه، 22 دی 1402 با ثبات و بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته گزارش می‌شود؛ با توجه به تعطیلی بازار، قیمت‌ها امروز نسبت به روزهای پایانی هفته ثابت مانده‌اند.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، جمعه 22 دی با ثبات گزارش می‌شود. دلیل ثبات قیمت‌ها، تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در روز جمعه بوده و احتمال می‌رود با آغاز روند معاملات از فردا، نوسان قیمت‌ها بار دیگر آغاز شود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، جمعه، 22 دی 1402 با ثبات و بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته گزارش می‌شود؛ با توجه به تعطیلی بازار، قیمت‌ها امروز نسبت به روزهای پایانی هفته ثابت مانده‌اند.

در هفته‌ای که گذشت، شدت افزایش قیمت‌ها نسبت به هفته‌های قبل، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت. از سوی دیگر، نرخ دلار نیز به‌عنوان مهم‌ترین محرک قیمت خودرو، از کانال 50 هزار تومان شروع به رشد کرده و در روزهای پایانی هفته، در کانال 52 هزار تومان قرار گرفته که همین امر باعث می‌شود، انتظارات رشد قیمت در هفته آینده هم وجود داشته باشد.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی به دلیل تعطیلی بازار، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد.

کوییک R دنده دستی، یکی از محصولات ارزان‌قیمت بازار داخلی محسوب می‌شود که امروز برخلاف روزهای گذشته هیچ تغییری ندارد و با قیمت 380 میلیون تومان معامله می‌شود.

ساینا S دنده اتوماتیک یکی از خودروهای اتوماتیک داخلی به شمار می‌رود که قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات دنده اتومات بازار دارد. این خودرو که روز گذشته یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت، امروز تغییری ندارد و  472 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو 206 تیپ 3 پانوراما، ارزان‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو است که روز گذشته نیز تغییر قیمتی نداشت و امروز با همان قیمت 560 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند سورن پلاس بنزینی که از سدان‌های پرفروش بازار محسوب می‌شود، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت 655 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز به دلیل تعطیلی بازار، خبری از تغییرات قیمت نیست.

آریزو 5 توربوشارژ جدید، سدان مدیران خودرو است که از هفته گذشته نسبت به دیگر مدل‌ها تغییر قیمت ناچیزی را تجربه کرد و امروز با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S7 پلاس هم امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 600 میلیون تومان معامله می‌شود.

کی‌ام‌سی J7، کراس‌اوور مونتاژی کرمان موتور نیز هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با همان قیمت یک میلیارد و 670 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما 8S، جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که با همان قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو در هفته گذشته با افزایش قیمت همراه بود که این افزایش، نشأت گرفته از خودروسازان دولتی است. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم می‌توان فهمید که دلال واقعی بازار خودرو، دو شرکت ایران خودرو و سایپا بوده که تمام تلاش خود را برای ایجاد التهاب در بازار انجام می‌دهند.

جعفری ادامه داد: این شرکت‌ها بدهی‌های خود را به قطعه‌سازان که زنجیره تأمین خودرو محسوب می‌شود، پرداخت نکرده و با نگه داشتن خودروهای تولید شده در انبار، اقدام به کم‌فروشی می‌کنند. از یک سو دلیل افت تولید را کمبود قطعه می‌دانند و از سوی دیگر برای فروش خودروهای مازاد بر تولید با نرخ حاشیه بازار اعلام آمادگی می‌کنند. این بحث‌های ضدونقیض مشخص می‌کند که افت تولید تنها به جهت افزایش قیمت در بازار صورت گرفته تا شاید با آزادسازی قیمت خودروهای درب کارخانه تا نرخ‌های حاشیه بازار، سود بیشتری به جیب بزنند.

این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: با توجه به تمام این اتفاقات، باز هم افزایش تقاضای چندانی در بازار مشاهده نمی‌شود و مردم برای خرید خودرو به بازار هجوم نمی‌آورند. همچنین از خودروهای وارداتی جدید که قیمت‌های عجیب و غریبی از سوی مالکان آن‌ها در نظر گرفته شده، استقبال چندانی صورت نگرفت.

وی در مورد وضعیت بازار هفته آتی گفت: وضعیت بازار خودرو در هفته پیش رو کمی عجیب خواهد بود. اگر دولت قصد داشته باشد که به همین منوال پیش برود، بازار خودرو نیز مستعد افزایش قیمت خواهد بود. به نظر می‌رسد برای کنترل بازار خودرو باید دو شرکت ایران خودرو و سایپا را کنترل کرد؛ چرا که با توجه به فروش اقساطی خودرو توسط مونتاژکاران، این دو شرکت، خلاف آن‌ها و با حجم تولید بسیار گسترده‌تر، اقدام به چنین کاری نکردند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: