کد خبر: ۳۳۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - 2024January 09
عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امشب بیان کرد: طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور راه اندازی شده است.

شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نخستین نوزاد نجات یافته از سقط جنین با تلاش مسؤولان و کارشناسان مرکز نفس هرمزگان به دنیا آمد.

به گزارش شفا آنلاین:عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امشب بیان کرد: طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم  نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور راه اندازی شده است.

وی گفت: این نوزاد دختر فرزند سوم خانواده می باشد که به دلایلی تصمیم به سقط جنین داشتند که با مشاوره و پیگیری های صورت گرفته از این اقدام صرف نظر کردند و این نوزاد سالم متولد شده است.

ذاکری اعلام کرد: این مرکز باهدف کمک همه جانبه به خانواده هایی که به علل مختلف سقط جنین می کنند ایجاد شده است در این مرکز مادران باردار طی 9ماه بارداری تحت حمایت قرار می گیرند.

معاون بهداشتی ضمن ابراز خرسندی از نجات این نوزاد و حفظ حیات در مرکز نفس عنوان کرد: از افرادی که  می‌توانند در این زمینه مارا یاری کنند دعوت می کنیم تا با کمک یکدیگر نوزادان سالم این مرز را نجات دهیم.

ذاکری اعلام کرد: یکی از عوامل موثر در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشگیری از سقط جنین است. / فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: