کد خبر: ۳۳۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - 2024January 07
آلفن ایکس ال در واقع نام تجاری داروی دیکلوفناک سدیم است که به صورت آهسته رهش در این محصول فرموله گردیده است. این دارو در شرکت داروسازی البرز دارو تولید می شود.
شفا آنلاین>سلامت>این دارو جزء داروهای ضدالتهاب و ضد درد که اصطلاحا به آنها داروهای ضدالتهاب غیر استروییدی یاNSAIDs گفته می شود می باشد.

به گزارش شفا آنلاین:آلفن ایکس ال در واقع نام تجاری داروی دیکلوفناک سدیم است که به صورت آهسته رهش در این محصول فرموله گردیده است. این دارو در شرکت داروسازی البرز دارو تولید می شود.

آهسته رهش بودن یک فرمول دارویی باعث می شود که مدت اثر گذاری دارو در بدن طولانی تر شود و این قابلیت در ترکیباتی مانند داروهای ضد درد که جهت تسکین بکار می روند، خصوصاً در دردهای مزمن بسیار مطلوب است.

این دارو جهت تسکین دردهایی مانند التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، درد دندانی و دردهای پس از عمل های جراحی توصیه می شود.

دیکلوفناک با مهار آنزیم سیکلوکسیژناز که مسئول تولید پروستاگلاندین ها(عوامل ایجاد کننده ی التهاب در اعضای آسیب دیده)می باشد، مانع از افزایش التهاب و درد می گردد.

درواقع با کاهش سطح ناقل های درد و التهاب در بدن، درد و التهاب کنترل می شود.

تفاوت آلفن ایکس با سایر برندهای داروی دیکلوفناک:

دیکلوفناک به دو صورت دیکلوفناک سدیم و دیکلوفناک پتاسیم تولید می شود. تفاوت اصلی بین این دو ملح زمان اثر گذاری آنها می باشد.دیکلوفناک پتاسیم سریع تر از سدیم جذب می شود و اثر می نماید به همین دلیل نوع پتاسیم دار این دارو برای کنترل دردهای حاد و آنی سریع تر عمل می نماید و مناسب تر است اما نوع سدیم دار که آلفن ایکس از این دسته می باشد، چون به صورت آهسته رهش ساخته می شود مدت زمان بیشتری در بدن می ماند و به مدت طولانی تری درد را کنترل می نماید و در نتیجه مناسب کنترل درد و التهابات مزمن می باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: