کد خبر: ۳۳۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 2024January 06
زالی تاکید کرد؛
زالی با اشاره به اینکه بهره‌وری و مدیریت منابع چالش‌های بیمارستان‌ها را مرتفع خواهد کرد، گفت: باید رؤسای بیمارستان‌ها با توجه به شرایط مراکز خود درآمدها را بازتوزیع کنند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت بازخورد محیطی از سامانه بازتوزیع منابع خدمات پرستاری را خواستار شد.

به گزارش شفا آنلاین:علیرضا زالی، در ششمین نشست رؤسای بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اولین جلسه مشترک رؤسا و مدیران بیمارستانی با تاکید بر اینکه نتایج این جلسات اجرایی و منجر به رفع مشکلات بیمارستان‌ها خواهد شد، در جریان جزئیات فعالیت‌های تمامی مراکز درمانی دانشگاه قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت همرسانی اطلاعات ستاد و بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: گزارشی که از سوی رؤسای، بیمارستان‌های ۲۱ گانه دانشگاه ارائه شد حاکی از صحت و دقت اطلاعات بین دانشگاه و بیمارستان‌ها دارد، بی‌تردید برگزاری این جلسات به گفتمان سازی مشترک منجر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت بازخورد محیطی از سامانه «کارآمد» (سامانه بازتوزیع منابع خدمات پرستاری) را خواستار شد و افزود: این سامانه که به تازگی و با هدف بررسی و امتیاز عملکرد پرستاران برای دریافت منصفانه‌تر مستقر شده است، قطعاً در آینده نزدیک با ارائه بازخوردها، ویرایش و به روزرسانی خواهد شد.

زالی در ادامه با اشاره به اینکه بهره‌وری و مدیریت منابع چالش‌های بیمارستان‌ها را مرتفع خواهد کرد، گفت: باید رؤسای بیمارستان‌ها با توجه به شرایط مراکز خود درآمدها را بازتوزیع کنند.

وی، تلاش برای به روزرسانی مطالبات از بیمه‌ها را خواستار شد.

زالی، استفاده از ظرفیت خیرین و گردشگری حوزه سلامت را راه حل مناسبی برای تأمین منابع و رفع چالش‌های بیمارستان‌ها دانست و بر ضرورت دسترسی رؤسای دانشگاه به منابع IPD و تلاش برای ارتباط با شرکت‌های مجاز و فعال این حوزه تاکید کرد.

وی، مطالبات به حق حوزه پرستاری را مورد توجه قرار داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از دانشگاه‌های پیشرو در حمایت از گروه‌های پرستاری است، به رغم اینکه مسئله فوق‌العاده خاص و حذف کسورات یا به حداقل رساندن آن باید در سطح ملی مطرح شود و مصوبه مجلس را داشته باشد، همچنان مسئولان دانشگاه در برابر این موضوعات منفعل نبوده و نیستند و تمام تلاش خود را در قالب نامه نگاری، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بیرون دانشگاه و یا هر تریبونی که در اختیار دارند، برای این دریافت این مطالبات انجام می‌دهند.

کمبود نیروی انسانی، ضرورت بازمهندسی در چرخش نیروی انسانی، اضافه شدن بخش‌های بزرگ و اجرای برنامه‌های توسعه و تسهیل شرایط کادر درمان و پرستاران از مواردی بود که زالی در این جلسه به آن اشاره کرد.

وی با انتقاد از این موضوع که برخی افراد با مطرح کردن برخی شایعات که از اساس غلط و بی اساس است موجب اختلال در عملکرد درمان و نگرانی پرستاران می‌شوند، خطاب به رؤسای بیمارستان‌ها گفت: جلسات ادواری و تقویت دیده‌وری می‌تواند ضمن شفافیت عملکرد، بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه انتقاد به پرداختی‌ها و یا هر موضوع دیگری نباید منجر به اختلال در روند خدمت رسانی شود، اظهار کرد: با تمام توان و بدون لکنت به دنبال احقاق حقوق پرستاران هستیم ولی هرگز نباید هیچ تجمع اعتراضی، خدمت رسانی به مردم را متوقف کند.

زالی بار دیگر مطالبات به حق حوزه پرستاری را مورد توجه قرار داد و افزود: به خواسته‌های پرستاران احترام می‌گذاریم و به جدیت به دنبال تأمین مطالبات مدنی این قشر خدوم و ارزشمند هستیم. سفیدپوشان عرصه سلامت و جامعه پرافتخار پرستاری بدون هیچ چشم داشتی در کرونا تن به آتش زدند و جانفشانی کردند قطعاً امروز نیز حفاظت و احترام به خواسته‌های آنان وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات بیمارستان‌ها افزایش بهره‌وری است، اظهار امیدواری کرد که با همت بلند رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و ارائه برنامه‌های نوآورانه و مدیریت منابع، شاهد ارتقای بهره‌وری در حوزه درمان و بهداشت کشور باشیم. / مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: