کد خبر: ۳۳۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 2023December 31
محمد داوری، فعال حوزه آموزش و حقوق معلمان ادامه می‌دهد: چنین چیزی کم سابقه است، اراده برای مهاجرت خیلی زیاد است اما توان برای مهاجرت کم است.

شفا آنلاین>سلامت>یک معلم می‌گوید: معلم‌ها بیشتر بعد از بازنشستگی مهاجرت می‌کنند، اما اخیراً ایده مهاجرت در دانش‌آموزان بیشتر شده و حتی این ایده به دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و ابتدایی هم کشیده شده است.

به گزارش شفا آنلاین:محمد داوری، فعال حوزه آموزش و حقوق معلمان ادامه می‌دهد: چنین چیزی کم سابقه است، اراده برای مهاجرت خیلی زیاد است اما توان برای مهاجرت کم است. وقتی از دانش‌آموزان پرسیده می‌شود دلایل ایده مهاجرتی که در ذهن دارند برای چیست، می‌گویند چشم‌انداز تحصیلی و شغلی در خارج از کشور را برای خودشان روشن‌تر می‌بینند. در نسل جدید مسئله اقتصاد در انتخاب رشته اهمیت زیادی دارد، به شدت معتقدند که رشته‌ای باید انتخاب کنند تا درآمد کافی از آن داشته باشند، برای همین گرایش به مهاجرت میان دانش‌آموزان افزایش پیدا کرده است.

محمد نیک‌نژاد، معلم و فعال صنفی نیز می‌گوید: خیلی از دانش‌آموزانِ گذشته خودم امروز مهاجرت کرده‌اند، بعد از حوادث سال گذشته میزان سرخوردگی دانش‌آموزان افزایش پیدا کرد. به دلیل برخوردهایی که انجام شده، برخلاف آقای داوری معتقدم خیلی از معلم‌های جدید گرایش به مهاجرت دارند، این معلم‌ها از فضای آموزشی کشور به شدت بدشان می‌آید، نسل جدید دانش‌آموزان و معلمان کوله‌پشتی مهاجرت را حداقل در ذهن‌شان بسته‌اند و فقط منتظر یک فرصت هستند. / خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: