کد خبر: ۳۳۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۲ - 2023December 29
امروز جمعه 8 دی، با وجود تعطیلی رسمی بازار ارز، برخی منابع دلار را افرایشی اعلام کرده‌اند به گونه‌ای که معاملات پشت خطی در محدوده 50 هزار و 450 تومان در حال انجام است.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار که روز گذشته در کف کانال 50 هزار تومانی بسته شده بود، امروز افزایش قیمت داشته و به نیمه این کانال نزدیک شده است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت طلا در روزهای گذشته ورود به کانال 49 هزار تومان را تجربه کرده بود اما روز پنجشنبه را در کانال 50 هزار تومان به پایان رساند. امروز جمعه 8 دی، با وجود تعطیلی رسمی بازار ارز، برخی منابع دلار را افرایشی اعلام کرده‌اند به گونه‌ای که معاملات پشت خطی در محدوده 50 هزار و 450 تومان در حال انجام است. 

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، روز گذشته پنجشنبه 7 دی، اولین معامله فردایی در محدوده 50 هزار و 100 انجام شد. کف و سقف قیمت ارز نیز 50 هزار و 50 تومان و 50 هزار و 120 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ 50 هزار و 100 تومان انجام شد. 

در هفته‌ای که رو به پایان است، بازدهی دلار صفر بود به گونه‌ای که  اسکناس آمریکایی بدون تغییر و با همان آخرین قیمت هفته گذشته، روزهای کاری این هفته را به پایان رساند.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

در مدت اخیر، قیمت دلار در مقاطعی ورود به کانال 40 هزار تومان را تجربه کرد اما در هیچ‌یک از موارد در این کریدور دوام نیاورد و بار دیگر به کانال 50 هزار تومان بازگشت. دولت با ارزپاشی و خبردرمانی برای کنترل قیمت دلار تلاش می‌کند اما به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، رشد تقاضا قیمت دلار را به کانال 50 هزار تومان بازمی‌گرداند. البته در این میان برخی نیز معتقدند که دولت توانایی کشاندن نرخ ارز به کریدورهای پایین‌تر چون 47 و 48 هزار تومانی را نیز دارد اما مایل به این کار نیست.

این هفته مطابق ماه گذشته اخبار سیاسی به بازارها خط نداد و ادامه سیاست‌ فریز ارزی دولت، بازارهای مالی را مدیریت کرد. کارشناسان اقتصادی کف قیمت دلار را محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار تومانی می‌دانند. همانگونه که اشاره شد، آنها معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش دارد که قیمت دلار به پله‌های پایانی کریدور ۴۰ هزار تومانی برگرداند اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی قیمت در کریدور مذکور ندارد.

در این میان، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرح ریال برون مرزی یا آف شور (Offshore) ماه‌های زیادی است که در بانک مرکزی در حال بررسی است و با اجرایی شدن آن درخواست صادرکنندگان برای صادرات ریالی به افغانستان یا عراق حل می‌شود و می‌توانند با ریال برون مرزی رفع تعهدات کنند (دیده‌بان). برخی از کارشناسان، گفته‌های فرزین را سیگنالی برای بازار ارز می‌دانند که باید دید آیا می‌توانند قیمت دلار را کاهشی کند یا خیر.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: