کد خبر: ۳۳۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۲ دی ۱۴۰۲ - 2023December 23
خبر بیمه حنجره مصطفی راغب بحث درباره بیمه اعضای بدن را دوباره داغ کرده است

شفا آنلاین>عمومی>در روزهای اخیر، بیمه حنجره یکی از خوانندگان مطرح کشور، حسابی خبرساز شده است.
به گزارش شفا آنلاین: شاید این سؤال برای خیلی‌ها مطرح شود که اساسا هر کسی می‌تواند از این بیمه‌ها استفاده کند؟ و اساسا آیا این بیمه‌ها در میان سلبریتی‌ها، چهره‌ها و افراد فوق‌متخصص در حوزه‌های خاص رایج است یا نه؟ با خواندن این مطلب، البته که جواب سؤال‌هایتان را خواهید گرفت تا دریابید که چه بیمه‌های عجیبی در سطح جهان و ایران وجود دارد.

1  بیمه اعضای بدن نوعی بیمه است که از دست دادن یا آسیب دیدن بخش‌های خاصی از بدن را که برای گذران زندگی شخص مهم هستند، پوشش می‌دهد. این نوع بیمه معمولا به‌وسیله ورزشکاران حرفه‌ای، هنرپیشه‌ها و خوانندگان  استفاده می‌شود.
2 بیمه اعضای بدن معمولا فقط به افرادی ارائه می‌شود که بتوانند نشان دهند یک عضو خاص از بدن‌شان برای توانایی آنها در کسب درآمد ضروری است. به‌عبارت دیگر شما باید شواهدی را ارائه دهید که نشان دهد توانایی یا مهارت منحصر به فردی که دارید وابسته به آن عضو معین بدن است.
3 از نخستین موردهای بیمه اعضای بدن، بن ترپین، بازیگر آمریکایی در دهه1920بود. او سبیل برس‌مانند و چشم‌های لوچ همگرا داشت. او بیمه‌نامه‌ای 25هزار دلاری با شرکت لویدز لندن امضا کرد تا اگر چشم‌هایش به هر دلیلی از حالت لوچ‌ بودن خارج شد، این خسارت را دریافت کند.
4 شرکت‌های بیمه در این قراردادها، نه‌تنها خسارت از دست دادن درآمد به‌علت آسیب دیدن عضو بدن را می‌پردازند بلکه خسارت ناشی از
دست دادن قراردادهای تبلیغاتی را هم پوشش می‌دهد.
5 قیمت بیمه اعضای بدن چطور تعیین می‌شود؟ اگر چهره موردنظر درآمد بالایی از آن عضو داشته باشد، مبلغ بیمه بالاتر می‌رود. نکته دیگر منحصر به فرد بودن آن عضو است؛ مثل پاها در یک فوق‌ستاره. بالاخره اینکه اعضای بدنی که بیشتر مستعد جراحت و آسیب‌دیدگی هستند، معمولا قیمت بیمه بالاتری دارند.

ایرانی‌های باشگاه بیمه اعضای بدن
حمید سپیدنام
او را به‌نام مستر تستر می‌شناسند. معده‌اش توسط یک  بیمه ای بیمه شد که باعث حمله‌های زیادی به او شد. گفته شد که برای نخستین بار در جهان بوده که معده یک نفر بیمه شده.

سالار عقیلی
خواننده شهیر سبک سنتی هم، گاهی با قراردادهای خاص خودش خبرسازی می‌کند؛ ازجمله اینکه 7سال پیش، حنجره‌اش را بیمه کرد. این کار توسط بیمه ایران و برای نخستین بار صورت گرفت؛ برای سال اول 500 میلیون و برای سال بعدش یک‌میلیارد تومان که برای آن زمان مبلغ بالایی بود.

مصطفی راغب
خواننده ایرانی مشهور این روزها نیز  حنجره‌اش را به بیمه سپرده است. صندوق اعتباری هنر وابسته به وزارت ارشاد و یکی از بیمه‌گران، در این کار دخیل بوده‌اند. مبلغ هم یک و نیم میلیارد تومان بوده است که درصورت از دست رفتن صدا، به او پرداخت شود.

باشگاه خارجی‌هایی که بیمه اعضای بدن داشته‌اند
دیوید بکهام: نباید تعجب کنید که او پاهایش را 100 میلیون دلار بیمه کرد.
کریستیانو رونالدو: فوق‌ستاره هم لابد پاهایش 144میلیون دلار می‌ارزد.
تام جونز: او موهای بدن خود را بیمه کرد؛ 7میلیون دلار.
هایدی کلوم: دو پای خود را بیمه کرده است.
جولیا رابرت: لبخندش را 30 میلیون دلار بیمه کرده است.
جن سیمونز: این نوازنده و خواننده و هنرپیشه، زبانش را بیمه کرده است.
دنیل کریگ: بازیگر فیلم جیمز باند، کل بدن خود را بیمه کرده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: