کد خبر: ۳۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 09
این موضوع را در دو سال اخیر بارها گفته‌ام.وقتی از این طرف به درستی تعرفه‌ها دیده نشده است، نمی‌توان انتظار تخلف را نداشت. بنابراین باید از این طرف اصلاح شود و تعرفه‌ها به درستی دیده شود.

شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان گفت: تعرفه‌ها باید منطقی شود تا بتوانیم با حوزه غیرمنطقی برخورد کنیم. این موضوع را در دو سال اخیر بارها گفته‌ام. در واقع این فشار بر بخش سالم جامعه پزشکی است و راه‌های دیگر برای بخش ناسالم است.

به گزارش شفا آنلاین:«محمد رییس‌زاده» رییس سازمان نظام پزشکی کشور درباره بودجه بخش بهداشت و درمان سال ۱۴۰۳ گفت: من همیشه تاکید داشته‌ام که در طرح‌ریزی بودجه باید قانون بالادستی رعایت شود.قانون بالادستی این است که سهم سلامت از جی دی‌پی در کشور ما باید از میانگین منطقه بالاتر باشد که به این موضوع عنایتی نمی‌شود و این جزء سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و باید رعایت شود. در واقع منابع پایدار در حوزه سلامت از اسناد بالادستی است و باید رعایت شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: سهم سلامت از مواد مضر مانند مالیات بر ارزش افزوده دخانیات باید رعایت شود. همچنین اعلام تعرفه قبل از قانون بودجه باید رعایت شود که این موضوع هم رعایت نمی‌شود و این‌ها از جمله گلایه‌هایی است که ما در این حوزه داریم که هم در برنامه هفتم و هم در بودجه ۱۴۰۳ باید رعایت می‌شد که نشده است.

رییس‌زاده تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ حداقل این دو مورد که باید به آن توجه می‌شد، مورد توجه قرار نگرفته است؛ یعنی باید سهم سلامت از جی‌دی‌پی از میانگین منطقه بالاتر باشد که نیست و همچنین تعرفه هم باید قبل از لایحه بودجه اعلام می‌شد که اعلام نشده است و در سال آینده با تاخیر اعلام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی از پزشکان برای انجام اعمال جراحی اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند به نظر شما چگونه می‌توان جلوی این نوع تخلفات را گرفت، گفت: تعرفه‌ها باید منطقی شود تا بتوانیم با حوزه غیرمنطقی برخورد کنیم. این موضوع را در دو سال اخیر بارها گفته‌ام.وقتی از این طرف به درستی تعرفه‌ها دیده نشده است، نمی‌توان انتظار تخلف را نداشت. بنابراین باید از این طرف اصلاح شود و تعرفه‌ها به درستی دیده شود.

رییس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: احساس می‌کنم برای سال ۱۴۰۳ نیز اشتباه سال قبل در مورد وضعیت تعرفه تکرار می‌شود و این نوع تخلفات را تشدید می‌کند. سیاستمداران باید در این خصوص به درستی تدبیر کنند. با فردی که تخلف می‌کند برخورد می‌شود، اما این فشار بر بخش سالم پزشکی است و راه‌های دیگر برای بخش ناسالم است.

رییس‌زاده همچنین درباره مهاجرت پزشکان گفت: ما آمار مهاجرت سال‌های گذشته را برای مسئولان کشور ارسال کرده‌ایم. رییس‌جمهور نیز در این زمینه دستورات خوبی داده‌اند و جلساتی برگزار شده است، اما امیدواریم نتایج این جلسات اجرایی شده و مملوس شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمار مهاجرت پزشکان در سال جاری گفت: آمارهای امسال را هنوز آنالیز نکرده‌ایم و باید بررسی کنیم و بعد در این خصوص اظهار نظر کنیم. / ایلنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: