کد خبر: ۳۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 09
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی گفت: تغذیه به طور عمومی در کنار سلامت روحی به عنوان عامل موثری در روابط جنسی شناخته شده است.
دکتر مرتضی عقبایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: پیروی از یک رژیم غذایی متناسب و متعادل که در آن تمام درشت مغذی و ریز مغذی ها برای بدن تأمین شود، می تواند سبب بهبود کیفیت روابط جنسی افراد شود.

وی یکی از عوامل موثر بر کیفیت روابط جنسی را مسئله خون رسانی به اندام های جنسی دانست که با تغذیه رابطه مستقیمی دارد.

وی تصریح کرد: در بعد تغذیه کوتاه مدت استفاده از غذاهای سنگین و پر چرب به علت کشش خون بسیار زیاد، در اطراف دستگاه گوارش منجر به تضعیف یا کاهش کیفیت روابط جنسی در ساعات بعد از مصرف این وعده ها نیز می باشد.

عقبایی افزود: در بعد طولانی مدت تغذیه، سلامت عروق بدن به ویژه عروق خون رسان به اندام های جنسی که رابطه بسیار مناسبی با وضعیت تغذیه ای دارد بسیار کلیدی شمرده می شود.

وی استفاده از رژیم غذایی غنی از فیبروم های غذایی، کاهش مصرف چربی های اشباع، استفاده از منابع اسیدهای چرب ضروری مانند مغزها و غذاهای دریایی را برای داشتن عروق سالم توصیه کرد.

به گفته متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی ،در بدن ما برای تبدیل کلسترول به هورمون های جنسی ویتامین A نقش ضروری دارد.

وی استفاده از منابع غذایی غنی از این ویتامین را در جگر، تخم مرغ و انواع سبزیجات زرد و دارای رنگ زرد و سبز تیره دانست و بر مصرف آن تأکید کرد.

وی توصیه کرد: داشتن یک رژیم غذایی با میزان انرژی مناسب، پروتئین کافی و سرشار از میوه و سبزیجات تازه نیز در بهبود روابط جنسی موثر محسوب می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: