کد خبر: ۳۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 07
شفا آنلاين-مرگ با قرص برنج مرگ بسيار دردناكي است و فرد عطش زيادي به آب دارد. در اين مرگ فرد تا زماني كه زنده است هوشيار و بيدار بوده و سوزش بدي در بدن خود احساس مي كند.
كد بيمار بد حال در بيمارستان اعلام شد. پزشك مسموميت همراه كادر درماني بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان خود را بالاي سر زن جوان رساندند. همان معاينه اوليه كافي بود تا تيم پزشكي متوجه شوند شمارش معكوس براي مرگ زن جوان آغاز شده است. ليلاسريع به بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان منتقل شد. او باورش نمي شد كه تا ساعتي ديگر مي ميرد. حالش زياد بد نبود فقط كمي معده اش مي سوخت و احساس تشنگي مي كرد. آب مي خواست اما پزشك معالج خوردن آب را براي او ممنوع كرده بود. صداي شيون ليلابخش آي سي يو را پر كرده بود. «من نمي خواهم بميرم. يكي كمكم كند.»

دفتر زندگي ليلاسه ساعت بعد از خوردن قرص براي هميشه بسته شد. قرص برنج كه به نام فسفيد آلومينيوم نيز شناخته مي شود قرصي است كه يك عدد آن قادر است هزاران شته را از بين ببرد. اين قرص از خود گاز فسفيد توليد مي كند و از آن براي جلوگيري از آفت زدگي برنج در انبار استفاده مي شود. مسموميت با اين قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستي و هم به صورت خوراكي اتفاق مي افتد. مصرف خوراكي آن باعث تهوع، درد معده، استفراغ، اسهال، تنگي نفس، احساس سرما، عطش، سر درد، تشنج و كما مي شود.

به گزارش شفا آنلاين، بر اساس آمار پزشكي قانوني در چهار ماهه نخست امسال 239 نفر بر اثر مسموميت قرص برنج در كشور جان خود را از دست دادند. اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد متوفيات قرص برنج 224 نفر بود، 7/6 درصد افزايش يافته است. از كل متوفيات قرص برنج در چهار ماهه امسال 140 نفر مرد و 99 نفر زن بودند و اين در حالي است كه تعداد مردان فوت شده بر اثر مسموميت قرص برنج در مدت مشابه سال قبل 129 نفر و تعداد زنان 95 نفر بوده است. بر اساس اين گزارش در چهار ماهه ابتدايي سال جاري بيشترين تلفات ناشي از مسموميت با قرص برنج به ترتيب با 99 نفر در استان تهران، 33 نفر در استان مازندران، 29 نفر در استان گيلان و 13 نفر در استان لرستان گزارش شده است.

دكتر غلامعلي جعفري، متخصص سم شناسي و پزشك بيمارستان الغدير در اين باره مي گويد: سم قرص برنج سمي است كه روي سلول ها تاثير بدي مي گذارد و تنفس سلولي را از بين مي برد و باعث آسيب جدي به اعضا و ارگان هاي ديگر بدن مثل كليه ها و قلب مي شود. مرگ با قرص برنج مرگ بسيار دردناكي است و فرد عطش زيادي به آب دارد. در اين مرگ فرد تا زماني كه زنده است هوشيار و بيدار بوده و سوزش بدي در بدن خود احساس مي كند. بر اساس علامت هاي باليني فرد دچار خستگي و كمبود اكسيژن مي شود به طوري كه بدنش رو به كبودي رفته و دچار خفگي سلولي خواهد شد. اين روند روندي غير قابل برگشت است و مسموميت با قرص برنج برابر با مرگ است.

وي در مورد زمان مسموميت و مرگ بر اثر مصرف اين قرص گفت: معمولاافراد زير 24 ساعت فوت مي كنند كه زمان مرگ بستگي به ايراني يا خارجي بودن قرص، تاريخ مصرف، ميزان مقاومت فرد و تعداد آن دارد.

اين متخصص ادامه داد: متاسفانه برخي عطاري ها به راحتي اين قرص را در اختيار مشتريان خود قرار مي دهند. در يكي از موارد نادر زني پس از مسموميت با قرص برنج زنده ماند. او بعد از بازگشت به زندگي اظهار داشت: براي گرفتن قرص برنج به عطاري رفتم كه او پس از مشاهده اصرارهايم چند قرص به من داد. يكي ديگر از بيماران مي گفت به عطاري رفته و ادعا كردم براي خودكشي قرص برنج مي خواهم كه او محل ديگري را به من معرفي كرد و گفت در آنجا قرص هاي برنج قوي تري مي توانم پيدا كنم تا راحت تر بميرم.




اعتماد


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: