کد خبر: ۳۳۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 06
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان گفت: به دنبال تشدید آلودگی هوا، میزان امدادخواهی بیماران قلبی، ریوی از اورژانس در مقایسه با هفته قبل ۱۷ درصد و بیماران تنفسی هم ۱۳ درصد افزایش یافت.

شفا آنلاین>سلامت>درخواست امدادخواهی بیماران قلبی و ریوی از اورژانس اصفهان ۱۷ درصد افزایش یافت.

 به گزارش شفا آنلاین:رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان گفت: به دنبال تشدید آلودگی هوا، میزان امدادخواهی بیماران قلبی، ریوی از اورژانس در مقایسه با هفته قبل ۱۷ درصد و بیماران تنفسی هم ۱۳ درصد افزایش یافت.

فرهاد حیدری افزود: سهم کودکان در بین این موارد کمتر بود و افزایشی نداشت که ممکن است تعطیلی مدارس و کاهش مواجهه دانش آموزان با آلودگی هوا از جمله علت این امر باشد.

وی با اشاره به آماده‌باش همه ایستگاه‌ها و نیرو‌های اورژانس و آمبولانس‌ها برای خدمت رسانی به مردم گفت: آمبولانس‌های اصفهان به کپسول اکسیژن و مانیتورینگ قلب مجهزند و اگر مورد امدادخواهی مربوط به مواردی مانند قلبی، ریوی و تنفسی در روز‌های آلوده باشد، نیرو‌های اورژانس با حساسیت بیشتر اعزام می‌شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث اصفهان به مردم توصیه کرد که در روز‌هایی که شاخص کیفی هوای شهر در وضعیت ناسالم قرار دارد جز موارد ضروری از خودرو استفاده نکنند، تا حد امکان از منزل خارج نشوند و مایعات فراوان و میوه و سبزی بیشتر مصرف کنند.

هوای کلانشهر اصفهان از پنجشنبه هفته گذشته (۹ آذر) تا امروز چهارشنبه (۱۵ آذر) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار داشت.

۱۶۱ پایگاه اورژانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۲ اتوبوس آمبولانس در استان اصفهان فعال است.
اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و کمترین تعداد روز‌های هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهر‌های ایران دارد. / خبرگزاری صداوسیما

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: