کد خبر: ۳۳۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 06
قیمت دلار روز گذشته کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان معامله شد.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار دیروز مطابق روزها و هفته‌های گذشته نوسان کاهشی ۲۰۰ تومانی داشت. بالانس دلار در سال جاری با نوسانات محدود در منطقه‌ای مشخص توسط سیاست‌گذار حفظ شده است؛ اما نزدیک به یک ماه است که قیمت دلار دولتی که توسط مرکز مبادله طلا و ارز اعلام می‌شود، افزایشی است.

 به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته کاهش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان معامله شد. دیروز در حالی دلار ریتم نزولی داشت که روند تقاضا در بازار ارز به واسطه نزدیکی به شروع سال جدید میلادی افزایشی بود؛ اما سیاست‌گذار با ارزپاشی توانست، جلوی رشد این اسکناس را بگیرد.

 روز گذشته برخی معامله‌گران بازار ارز می‌گفتند ریزش طلای جهانی تاثیر خود را در معاملات دلار گذاشته است. اما به نظر می‌رسید که فشردگی قیمت دلار و تحرکات محدود قیمت این اسکناس، به خواست سیاست‌گذار است.

دیروز قیمت دلار هرات افزایشی بود و قیمت طلا و سکه ریزش داشت . به عقیده معامله‌گران، دلار تهران بین این دو، بلاتکلیف بود و همین موضوع، فشار خرید در بازار ارز را بالا برد.

کارشناسان اقتصادی اما معتقدند قیمت دلار در بلند‌مدت وابستگی زیادی به متغیرهای کلان اقتصادی دارد و اخبار، رویدادهای سیاسی و ایجاد فضای آرام در بازار، اثر کوتاه‌مدت بر قیمت ارز دارد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه برخلاف دلار تهران افزایش داشت. قیمت دلار هرات با رشد ۵۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه رشد محدود ۱۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۷۰ تومان معامله شد. 

قیمت نرخ‌های مختلف

روز سه‌شنبه ۱۴ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۲۵۷ تومان عرضه شد و ۹۰ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز همانند روز یکشنبه ۸۲ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۴۱۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز گذشته، قیمت اسکناس یورو کاهش ۲۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۴ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با کاهش ۱۳۷ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۷۳۳ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۲۵ تومان کاهش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۵۷۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات با کاهش ۲۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۲ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۴۶۰ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۰۶ تومان عرضه شد و رشد ۴۹ تومانی داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: