کد خبر: ۳۳۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 04
قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. دیروز تقاضا نسبت به عرضه بیشتر بود و از همین‌رو معامله‌گران انتظار روزهای صعودی را برای دلار می‌کشند.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته در مرکز مبادله طلا و ارز یک کانال پیشروی کرد. دلار عرضه شده در مرکز مبادله از ابتدای سال نوسانات یکی دو تومانی داشته اما نزدیک به یک ماه است تحرکات قیمت دلار و درهم با نوسانات حداقل ۵۰ تومانی همراه است. این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی همواره بر سیاست تثبیت تاکید می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. دیروز تقاضا نسبت به عرضه بیشتر بود و از همین‌رو معامله‌گران انتظار روزهای صعودی را برای دلار می‌کشند.

در حالی که قیمت دلار ماه‌‌ها و هفته‌هاست در روند الاکلنگی قرار دارد و کارشناسان اقتصادی بر فنر فشرده دلار تاکید می‌کنند، اما رئیس کل بانک مرکزی معتقد است تثبیت فعلی قیمت ارز، دستوری نیست و با استفاده از نهادسازی و ابزارسازی کنترل می‌شود. 

گفتنی است قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا از ابتدای سال نوسانات محدود یکی دو تومانی داشته، اما چند هفته‌ای است که روند قیمت دلار و درهم در این مرکز نوسانات صعودی قابل توجهی داشته است؛ به صورتی که قیمت دلار روز گذشته یک کانال پیشروی کرد و با رقم ۴۲ هزار تومانی عرضه شد.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش داشت. قیمت دلار هرات با رشد ۲۰ تومانی با رقم ۵۰ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه رشد ۳۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز یکشنبه ۱۲ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۷۸ تومان عرضه شد و ۹۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۸۶ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۲۵۲ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو  رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با افزایش ۱۱۲ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۷۸۸ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۰۱ تومان افزایش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۶۲۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته بازار دبی به دلیل روز ملی این کشور تعطیل بود و رقم معاملاتی درهم مانند روز شنبه روی قیمت ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان ایستاد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۴ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۴۱۶ تومان عرضه شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۴۵۷ تومان عرضه شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: