کد خبر: ۳۳۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 03
داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: عملیات پانجیا عملیاتی است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای تقلبی و غیر مجاز در سراسر جهان اجرا می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از اجرای شانزدهمین مرحله از عملیات جهانی پانجی‌آ با هدف مقابله با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای غیرمجاز، تقلبی و فاسد در تهران به موازات سراسر کشور و جهان و با همکاری همزمان بیش از ۸۰ کشور و هماهنگی سازمان اینترپل و سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: عملیات پانجیا عملیاتی است که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای تقلبی و غیر مجاز در سراسر جهان اجرا می‌شود.

وی از کشف بیش از سه میلیون قلم دارو در این طرح توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خبر داد و افزود:‌ در اجرای شانزدهمین مرحله از این طرح در پایتخت با گستراندن چترهای اطلاعاتی سایبری در شبکه‌های اجتماعی و رصد نشانگاه‌های اصلی در فضای مجازی بیش از یکصد نفر از مجرمان با اقدام های فنی و پلیسی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در عملیات‌های همزمان پلیس در تهران و استان‌های همجوار دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند و انبارهای نگهداری داروها نیز کشف و پلمپ شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به حضور مستمر پلیس در عرصه مقابله با شیادان مجازی که سلامت مردم را بازیچه قرار می دهند خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به صورت مستمر رصد تبلیغات و فروش کالاهای سلامت محور در فضای مجازی انجام می‌شود به طور همزمان نحوه توزیع و عرضه این کالاهای غیرمجاز و انبارهایی که محل نگهداری هستند و همچنین توزیع کنندگان نیز در چرخه رصد پلیس فتا قرار می‌گیرند.

گودرزی در پایان گفت: شناسایی تارنماهای غیرمجاز سلامت محور و فروشندگان داروهای تقلبی و فاسد هدف اصلی این طرح جهانی است، با توجه به اهمیت این موضوع در بهداشت و سلامت شهروندان و عواقب جبران ناپذیر داروهای تقلبی و غیرمجاز در این حوزه شهروندان هرگونه دارو و مواد بهداشتی را فقط از داروخانه ها و مراکز مجاز تهیه کنند و از خرید اینترنتی از وبسایت‌های آگهی محور و کانال ها و گروه های موجود در شبکه های اجتماعی خودداری کنند. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: