کد خبر: ۳۳۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 03
قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدود ۲۰۰ تومانی در کف کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد. این اسکناس با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان نخستین روز هفته را پشت سر گذاشت.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته تحرک خاصی نداشت و با کاهش ۲۰۰ تومانی در همان روند الاکلنگی هفته‌های گذشته معامله شد. با وجود اینکه برخی معامله‌گران سیگنال‌های سیاسی را نامساعد می‌دانستند اما دست سیاست‌گذار همچنان بر گردن دلار و نهاد تصمیم‌گیر یکه‌تاز بازار است.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدود ۲۰۰ تومانی در کف کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد. این اسکناس با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان نخستین روز هفته را پشت سر گذاشت. 

موضوع ادعای آمریکایی در خصوص پهپادهای ایرانی استفاده شده در بزرگترین حمله پهپادی روسیه علیه کی‌یف و تصویب عدم دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های آزاد شده در کره‌جنوبی که به قطر منتقل شده، از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، سیگنال‌هایی بود که در روزهای پایانی هفته منتشر شد. در همین راستا معامله‌گران انتظار روند صعودی قیمت دلار در ابتدای هفته را داشتند و بازار پشت خطی نیز داغ بود؛ اما بازار ارز در شروع هفته با روند کاهشی، عده‌ای را نقره‌داغ کرد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند فنر فشرده دلار همچنان به دست سیاست‌گذار است؛ اما رشد خروج سرمایه از کشور دلیل اصلی روند افزایشی این اسکناس در بلند‌مدت خواهد بود.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز کاهش داشت. قیمت دلار هرات با افت ۲۲۰ تومانی با قیمت ۵۰ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش ۲۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز شنبه ۱۱ آذر در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۹۸۲ تومان عرضه شد و ۱۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز پنج تومان کاهش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۱۶۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو  کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۴ هزار و ۹۳۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) یک پله صعود کرد و با کاهش ۳۸۰ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۶۷۶ تومان تعیین شد. یوروی حواله نیز ۳۴۵ تومان کاهش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۵۲۴ تومان قیمت‌گذاری شد.

در آخرین معامله دیروز درهم امارات با کاهش ۳۰ تومانی با رقم  ۱۳ هزار ۸۵۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم تغییر قیمتی خاصی نداشت و با رقم ۱۰ هزار و ۳۹۲ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۴۳۱ تومان عرضه شد.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: