کد خبر: ۳۳۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 02
برخورد قاطع با پزشکان و ماماهایی که در بحث سقط جنین سالم مشارکت دارند طبق دستورات ویژه رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خواهیم داشت

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل جوانی جمعیت وزارت بهداشت با تاکید بر جلوگیری از "سقط جنین" گفت: برخورد قاطع با پزشکان و ماماهایی که در بحث سقط جنین سالم مشارکت دارند طبق دستورات ویژه رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خواهیم داشت.

به گزارش شفا آنلاین:صابر جباری در بیستمین جلسه ستاد جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: موضوع جمعیت جزو مهمترین موضوعات در حال پیگیری و اجرا در حوزه سلامت بوده تا که جمعیتی جوان و پویا داشته باشیم و از سالخوردگی و سالمندی زودرس به‌دور باشیم، ما در محاسباتی که داشتیم هزینه نگهداری سالانه هر سالمند را 300 میلیون تومان دیدیم، در حالی این هزینه برای متولد شدن هر فرزند 60 میلیون تومان است و ما می‌بینیم که برای سالمندی باید 5 برابر فرزندآوری هزینه کنیم و قطعاً هزینه‌کرد در حوزه فرزندآوری منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر است.

مدیرکل جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ما در ایام کرونا یکی از دغدغه‌هایمان از دست دادن بزرگترها و همچنین جوانان بود که خوشبختانه این بحران را پشت سر گذاشتیم و اکنون باید برنامه روی موضوعات جوانی و افزایش جمعیت و حفظ سلامت سالمندان و میانسالان کار کنیم.

مدیرکل جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه عمده مشکلات شناسایی شده در حوزه سقط جنین، بارداری در دوران عقد، بارداری بدموقع و ناخواسته و مسائل و مشکلات مالی بوده است، بیان کرد: ما البته برخورد قاطع با پزشکان و ماماهایی که در بحث سقط جنین سالم مشارکت دارند طبق دستورات ویژه رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه خواهیم داشت، چرا که زمینه ایجاد سقط جنین سالم را با داروها و تجهیزات غیرمجازی که در اختیار این گروه از زوجین قرار داده‌اند فراهم کرده‌اند.

جباری اضافه کرد: ما معتقدیم که جنین سالم از یک روزه تا 9 ماهه نباید سقط شود و کسی که به دلیل پول این جنایت را مرتکب می‌شود کاملاً مشخص است، زیرا هزینه‌های دریافتی‌اش که در دستگاه‌های پز و کارت‌خوان‌ها ثبت شده متفاوت‌تر از ویزیت‌های دوره‌های بارداری است.

وی تصریح کرد: از صداوسیما، و رسانه های گروهی در سطوح ملی، استانی و شهری می‌خواهیم روی موضوع مقابله با سقط جنین سالم به‌طور ویژه کار کنند و در این خصوص از ظرفیت استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌ها غافل نشوند.

مدیرکل جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تصویب قانون جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی و شکل‌گیری کمیسیون تخصصی در این حوزه خوب است، اما به تنهایی کافی نیست و باید در حوزه اجرا هم مشارکت تمامی مجموعه‌ها را ببینیم، موضوع بسیار مهمی که تنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تابعه آن مسئول نیست و همه باید به وظیفه خود به‌خوبی عمل کنند.

وی افزود: ما قبول داریم که در جنگ اقتصادی هستیم و محدودیت در منابع مالی را داریم، اما می‌توانیم با یک مدیریت درست هم در حوزه درمان ناباروری و هم در زمینه جلوگیری از سقط جنین سالم به‌خوبی نقش‌آفرینی کنیم.

برنامه ویژه‌ای در راستای حمایت از مادران باردار و شیرده تا پایان دوره‌های بارداری و شیردهی داریم. / تسنیم

در بخش دیگری از این ‌جلسه بتول نامجو، مدیر حوزه بانوان قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: ما در بحث حمایت از بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تاکید ویژه‌ای داریم و در گام نخست از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خواسته‌ایم که برنامه‌ریزی خوبی در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما در خصوص وضعیت کاری و شغلی مادران باردار و شیرده برنامه ویژه‌ای داریم و این حمایت‌ها را تا پایان دوره‌های بارداری و شیردهی خواهیم داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: