کد خبر: ۳۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 07
شفاآنلاین-بنیانگذار جراحی لاپاراسکوپی در کشور گفت:ایران طلایه دار طب نوین در منطقه است و با مدیریت مناسب توریست سلامت می توانیم در منطقه و حتی دنیا غالب بشویم.
به گزارش شفا آنلاین،کرم الله طولابی اظهار داشت : طب ایران به واسطه دانشمندانی چون رازی و ابن سینا در جهان شناخته شده است و در مدت 30 ساله گذشته نیز توانسته در تمامی رشته های پزشکی به پیشرفت های چشمگیری نائل شود.

وی با بیان اینکه طب ایرانی به دلیل قدمت با نام ایران عجین شده است ،افزود: این حق ما است که به واسطه وجود پزشکان مجرب و توانمندی های عرصه پزشکی، منطقه را در دست داشته باشیم و به دیگران هم خدمات ارائه دهیم.

وی در مورد عمل جراحی لاپاراسکوپی که اخیرا بر روی شش بیمار در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شد گفت: این جراحی ها جدا از سایر عمل هایی است که در سایر رشته های همچون اورلوژی، زنان، جراحی عمومی و ... در بیمارستان انجام می شود .

بنیانگذار جراحی لاپاراسکوپی توضیح داد : از شش نفری که تحت عمل جراحی قرار گرفتند دو نفر در بخش جراحی و گوارش بودند و 4 نفر دیگر از بخش زنان که سه نفر مشکل نازایی داشتند و فرد دیگر هم از بیماری زنان رنج می برد .

طولابی راه اندازی بخش لاپاراسکوپی در بیمارستان را گامی در راستای توسعه گردشگری سلامت و رفع نیاز ساکنان جزیره عنوان کرد و گفت : این منطقه پایگاهی مناسب برای گردشگری سلامت و توریست درمانی است .

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد : یکی از این عمل ها بر روی یک خانم حدود 30 ساله که دچار نازایی بود انجام شد ، این بیمار برای درمان به چندین مراکز مختلف مراجعه کرده بود که در نهایت تصمیم به انجام عمل لاپاراسکوپی گرفته شد؛ کار تشخیص و درمان به خوبی صورت گرفت که امیدواریم با این عمل شاهد نتیجه خوبی در آینده برای این بیمار باشیم .

وی با یاد آوری این که برای ورود گردشگران خارجی به جزیره نیازی به صدور روادید نیست گفت : به دلیل هزینه پایین عمل در جزیره کیش و نخواستن ویزا مراجعان می توانند به راحتی از خدمات موجود پیشرفته درمانی در بیمارستان استفاده کنند.

طولابی وضعیت بیماران پس از عمل را خوب دانست و گفت : خوشبختانه هم تشخیص ها به درستی انجام شده و هم جراحی ها با موفقیت که امیدواریم نتایج خوبی برای بیماران به همراه داشته باشد.

لاپاراسکوپی( Laparoscopy) نوعی جراحی درون بین است که در این روش بدون باز کردن شکم، حفره داخل شکم و لگن کاملا روشن و نمایان می شود.

در این عمل بیمار بیهوش شده و با ایجاد یک تا سه سوراخ به اندازه 5 تا 10 میلی متر جراحی برروی وی انجام می گیرد ؛ ابزاری به نام آندوسکوپ که دارای دوربین بسیار حساس با بزرگنمایی خاص به درون شکم فرستاده می شود ، محل عمل با نور زنون روشن و پس از آن، گاز CO2 وارد شکم بیمار شده و جراحی صورت می گیرد . جراح تصاویر را در نمایشگر مشاهده کرده و با مشاهده درونی می تواند فرد را به راحتی تحت درمان قرار دهد .

بخش لاپاراسکوپی پیشرفته اوایل تیرماه در بیمارستان کیش راه اندازی شد .
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: