کد خبر: ۳۳۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.

شفا آنلاین>دلار>قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدودی افزایشی شد. از ابتدای هفته این اسکناس یک روز در میان با افت و خیز ۲۰۰ تومانی معامله شد. کارشناسان اقتصادی تلاش افزایشی‌های بازار را در رونددهی به بازار ارز دیروز موثر می‌دانند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. معامله‌گران و کارشناسان اقتصادی همواره بر اقدامات سیاست‌گذار برای ماندن دلار در محدوده‌ای مشخص هم عقیده‌اند. آنها می‌گویند سیاست بانک مرکزی تلاش برای ثبات در بازار ارز است. 

پیش از این نوسانگیری بازارساز از قیمت دلار همواره مطرح شده است. معامله‌گران، بانک مرکزی را یکه‌تاز بازار ارز می‌دانند و معتقدند بیشترین منفعت از فریز ارزی نصیب تصمیم‌گیرندگان بازار ارز می‌شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست‌گذار تاکنون توانسته با موج‌سواری بر اخبار، قیمت دلار را کنترل کند. اما آنها این سیاست‌ را تکراری و با اثرگذاری مقطعی توصیف می‌کنند. تحلیلگران بازارهای مالی نقش تورم را در رونددهی به قیمت دلار قطعی می‌دانند.

آنها می‌گویند، تنها راه چاره برای کاهش واقعی قیمت این اسکناس کاهش حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی و برقراری مناسبات در سطح عالی اقتصاد با سایر کشورهای دنیا از سوی بانک مرکزی و دولت است؛ آن زمان است که می‌توان قیمت دلار را در محدوده متعادل‌تری نگه داشت.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۸۰۶ تومان عرضه شد و ۱۷ تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۸ هزار و پنج تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو تغییر قیمتی محسوسی نداشت و با قیمت ۵۵ هزار تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۷۰۶ تومان تعیین شد و ۷۱ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز ۶۴ تومان کاهش داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۵۵۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

دیروز درهم امارات ۲۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم  ۱۳ هزار ۸۷۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۴۸ تومان تعیین شد و پنج تومان کاهش داشت، اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۳۸۳ تومان عرضه شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: