کد خبر: ۳۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
«زهرا مقدسی» اظهار کرد: طرح نفس برای کاهش آمار سقط جنین در استان انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام شده تعدادی از مادران متقاضی سقط، از انجام آن منصرف شده اند.
شفا آنلاین>سلامت>مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی از نجات جان 78 جنین با اجرای طرح «نفس» در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: 22 مورد از این تعداد، چشم به جهان گشوده‌اند و بقیه در انتظار تولد هستند. 

به گزارش شفا آنلاین:«زهرا مقدسی» اظهار کرد: طرح نفس برای کاهش آمار سقط جنین در استان انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون با اقدامات انجام شده تعدادی از مادران متقاضی سقط، از انجام آن منصرف شده اند. 

وی اضافه کرد: برخی از انواع سقط جنین‌ها به دلیل شرایط و بیماری‌های مادر یا جنین پس از بررسی پزشکی قانونی صورت می‌گیرد اما برخی از انواع سقط جنین عمدی است و خانواده به دلایل مختلف از جمله مسائل فرهنگی و اقتصادی به دنبال سقط جنین هستند و از این مسئله اطلاعی ندارند که سقط جنین در واقع گرفتن جان یک انسان است و به احکام شرعی آن نیز واقف نیستند. 

مسئول اجرای طرح نفس در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این طرح به این دسته از زوجین، خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود تا از سقط جنین منصرف شوند. «مقدسی» خاطرنشان کرد: در مشاوره طرح نفس، مبانی حقوقی، احکام، مسائل علمی و عوارض سقط جنین برای مادر و پدر تبیین می‌شود. / خراسان شمالی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: