کد خبر: ۳۳۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 28
با هدف بهبود خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان چشم (رتینوبلاستوما) تفاهمنامه‌ای میان محک و مؤسسه پیشگیری از نابینایی (مپینا) و پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منعقد شد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل موسسه خیریه محک، تومورهای چشمی را یکی از سرطان‌های شایع در کودکان دانست.

به گزارش شفا آنلاین:با هدف بهبود خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان چشم (رتینوبلاستوما) تفاهمنامه‌ای میان محک و مؤسسه پیشگیری از نابینایی (مپینا) و پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منعقد شد.

آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه خیریه محک با بیان آنکه محک همواره خود را متعهد به گسترش فعالیت‌های پایدار و حمایت همه جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها می‌داند، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های محک جهت ایفای این تعهد، کوششی وسیع در حوزه تحقیقات است. بر همین اساس مرکز تحقیقات خون و سرطان محک از همان ابتدای فعالیت بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان محک با ظرفیتی محدود فعالیتش را آغاز کرد.

وی افزود: این مرکز در آبان ۱۳۹۷ با افزایش ظرفیت و توانمندی‌های خود در زمینه خون و سرطان توانست خود را به عنوان تنها مرکز تحقیقاتی فعال در حوزه اختصاصی سرطان کودک معرفی کرده و موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت شود.

احمدیان ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ دوره جدید فعالیت‌های مرکز تحقیقات خون و سرطان محک با نظارت مستقیم انجمن خون و سرطان کودکان به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه علمی و پژوهشی در زمینه سرطان‌های کودکان، آغاز شده است. این اقدام به همراه استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی و تخصصی سطح کشور، منجر به افزایش چشم‌گیر بار علمی و فعالیت‌های پژوهشی شده است.

مدیرعامل محک، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه ساله با مؤسسه پیشگیری از نابینایی (مپینا) و پژوهشکده چشم و علوم بینایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را از جمله دستاوردهای اخیر این مرکز دانست و گفت: با توجه به اینکه تومورهای چشمی یا رتینوبلاستوما یکی از سرطان‌های شایع در کودکان است، محک تصمیم گرفت با طرفین این تفاهم‌نامه پروژه مشترکی با هدف مطالعات دارویی، پیش بالینی و مبتنی بر هوش مصنوعی انجام دهد. همکاری در برگزاری سمینارها و همایش‌های مشترک از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: مرکز تحقیقات محک، فعالیت‌های پژوهشی خود را به صورت مستقل و در همکاری با مؤسسات و سازمان‌های مشابه، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی انجام می‌دهد؛ بر همین اساس، این تفاهم‌نامه تحقیقاتی مشترک را منعقد کرده است تا در زمینه توانمندسازی حوزه سلامت و حل مشکلات و معضلات علمی-تحقیقاتی با یکدیگر همراهی کنند.

در این مراسم، محمد فراموش فوق تخصص انکولوژی اطفال و رئیس مرکز تحقیقات محک ابراز امیدواری کرد که با اجرای پروژه‌های مشترک بین محک و مپینا بویژه در موضوع بیماری ریتینوبلاستوما دریچه‌های جدیدی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان باز شود. / دیده بان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: