کد خبر: ۳۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 27
مسوولان وزارت صمت به این نتیجه رسیده‌اند که طرح واردات خودروهای کارکرده طرحی است ناپخته و همین موضوع اعلام آیین‌نامه مربوطه را به تاخیر انداخته است.
شفا آنلاین>اقتصاد>در حالی چشم‌انتظار ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده هستند که کسب اطلاع از واردکنندگان و همچنین اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد این پروژه به‌نوعی به بن بست خورده است.جدا از صحبت‌های دو روز پیش وزیر صمت مبنی بر چالش ارزی واردات خودروهای کارکرده، فعالان عرصه واردات نیز می‌گویند سیاستگذار به این نتیجه رسیده که این طرح - واردات خودروهای دست‌دوم - از جنبه‌های مختلف، به‌خصوص نحوه ارائه خدمات پس از فروش، پختگی لازم را ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:این روزنامه در ادامه به نقل از یک فعال واردات خودرو نوشت: مسوولان وزارت صمت به این نتیجه رسیده‌اند که طرح واردات خودروهای کارکرده طرحی است ناپخته و همین موضوع اعلام آیین‌نامه مربوطه را به تاخیر انداخته است.  بعید است آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده حتی تا پایان امسال نیز ابلاغ شود.  ظاهرا دولت از ارسال الحاقیه قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس (واردات خودروهای کارکرده) پشیمان شده، زیرا به این نتیجه رسیده که مدیریت آن، به‌خصوص از جنبه ارائه خدمات پس از فروش، سخت است و به‌اصطلاح دردسر دارد.

به نوشته این روزنامه به جز مساله کمبود ارز، چالش بزرگ دیگری که سیاستگذار در مسیر واردات خودروهای کارکرده با آن روبه‌روست، خدمات پس از فروش است؛ وزارت صمت در حال حاضر با این پرسش بسیار مهم مواجه است که تکلیف خدمات پس از فروش خودروهای دست‌دوم خارجی چیست؟ / دنیای اقتصاد


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: