کد خبر: ۳۳۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 27
تیم جراحی بیمارستان هاجر شهرکرد موفق به انجام یک عمل نادر و بی‌سابقه جراحی سزارین شد و طی آن مادر باردار ۱۸۵ کیلویی با ۲۸ سال سن فرزند خود را سالم به دنیا آورد.

شفا آنلاین>سلامت>روابط عمومی بیمارستان هاجر شهرکرد اعلام کرد: تیم جراحی این بیمارستان موفق به انجام یک عمل نادر و بی‌سابقه جراحی سزارین شده وطی آن مادر باردار ۱۸۵ کیلویی فرزند خود را سالم به دنیا آورد.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس اعلام یکشنبه این پایگاه خبری، برای نخستین بار در استان، عمل جراحی سزارین روی بیمار ۲۸ ساله که در وزن اولیه ۱۶۰ کیلوگرم با مراقبت و تحت نظر متخصص زنان و زایمان این مرکز با مراقبت‌های ویژه شامل مشاوره پریناتولوژی، قلب و اکو؛ دوره بارداری بسیار خوبی طی کرد در ۳۹ هفتگی که به وزن ۱۸۵ کیلوگرم رسیده بود با موفقیت انجام شد.

در این گزارش آمده است؛ اگرچه پزشک و همکاران لیبر و رزیدنت‌های زنان تلاش کردند تا زایمان طبیعی انجام شود اما به علت افزایش فشار خون وعدم پاسخگویی به اینداکشن با پذیرش ریسک جراحی تحت عمل سزارین قرار گرفت و با تلاش‌های پزشک مربوطه و مسئول اتاق عمل تدابیر لازم جهت انجام سزارین در اتاق عمل و تختی که این وزن را تحمل کند، انجام شد.

روابط عمومی بیمارستان هاجر شهرکرد اعلام کرد: عمل جراحی سزارین با چنین وزنی در ایران بی‌سابقه است که با مهارت و تجربه جراح و متخصص بیهوشی و نیروهای پرتلاش اتاق عمل با موفقیت انجام شد و درحال حاضر حال مادر و نوزاد خوب و رضایت بخش است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: