کد خبر: ۳۳۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023November 24
در حال حاضر سازمان در ۴۷۰ مرکز، خدمات خود را به مراجعین ارائه می‌دهد، در حالیکه ۱۵۰ شهرستان فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند و بسیاری از ساختمان‌های فعلی نیز استیجاری و یا امانی هستند.

شفا آنلاین>سلامت>معاون سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برای رفع مشکل غیراستاندارد بودن ساختمان‌های خود از کمک و مساعدت منابع مختلف از جمله خیرین بهره می‌گیریم.

به گزارش شفا آنلاین: رضا حاج منوچهری، معاون توسعه سازمان پزشکی قانونی کشور در سی و نهمین نشست هم اندیشی مدیران پزشکی قانونی گفت: پزشکی قانونی یک سازمان خدمت رسان و در مواجهه مستقیم با مردم است که عمده مراجعین آن افراد آسیب دیده هستند به همین منظور ساختمان‌های سازمان باید متناسب با شرایط مراجعین و مصدومین بوده و دسترسی به خدمات سازمان نیز باید به گونه‌ای باشد که مردم برای دریافت خدمات نیازمند طی مسافت‌های طولانی بین شهری نباشند و یکی از ملزومات این امر دارا بودن ساختمان‌های مناسب است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان در ۴۷۰ مرکز، خدمات خود را به مراجعین ارائه می‌دهد، در حالیکه ۱۵۰ شهرستان فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند و بسیاری از ساختمان‌های فعلی نیز استیجاری و یا امانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از منابع سازمان برای رفع مشکل کمبود ابنیه و حتی تجهیزات، خیرین هستند اظهار کرد: سازمان طی سال‌های گذشته با استفاده از کمک‌های خیرین بخشی از کمبود‌های خود را در استان‌های مختلف جبران و تعدادی از پروژه‌ها را به بهره‌برداری رسانده و یا تجهیز کرده است.

 حاج منوچهری به برخی پروژه‌های احداث شده با کمک خیرین اشاره کرد و افزود: احداث مرکز معاینات مهریز، بافق و خاتم در استان یزد، ساخت مرکز معاینات فردوس در استان خراسان جنوبی، احداث ساختمان تشریح بستک و پروژه تشریح رودان در استان هرمزگان، احداث مرکز تشریح پاوه، آغاز ساخت پروژه استهبان استان فارس و تکمیل و تجهیز پروژه مرکز معاینات و تشریح گنبد کاووس و احداث مرکز معاینات و تشریح کلاله از جمله پروژه‌های ساخته شده با کمک خیرین است.

معاون توسعه سازمان پزشکی قانونی کشور با قدردانی از کمک‌های خیرین در ساخت و تکمیل پروژه‌های پزشکی قانونی اظهار امیدواری کرد با توجه به اهمیت خدمات این سازمان و نوع مراجعین آن که نیاز به تکریم و توجه ویژه دارند، سازمان بتواند در آینده، هر چه بیشتر از کمک و حمایت‌های خیرین برخوردار شود تا خدمات بهتری به مراجعین سازمان ارائه شود. / خبرنگاران جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: