کد خبر: ۳۳۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 17
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نسبت به موضوع نحوه پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی واکنش نشان داد.
شفا آنلاین>سلامت> در برنامه گفتگوی ویژه خبری که با حضور دبیر شورای عالی برنامه ریزی به عنوان نماینده وزارت بهداشت برگزار شد، رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از پذیرش دانشجوی تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم یا کارشناسی خبر داد که این سخنان غیرمنطقی و نسنجیده باعث واکنش رئیس کل سازمان نظام پزشکی شد.

به گزارش شفا آنلاین:بر همین اساس، محمد رئیس زاده در نامه‌ای به حجت الاسلام خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان داشت: پیرو عرائض حضوری، مجدداً اعلام می‌دارد ورود دبیر ستاد علم و فناوری آن شورا چه در دوره قبل و چه در دوره فعلی به حوزه آموزش پزشکی بر اساس اطلاعات و آمار مخدوش، امر مبارکی نبوده و نخواهد بود.

اصرار بر این روال نامتناسب و اظهار نظر دبیر این ستاد در برنامه اخیر تلویزیونی مبنی بر پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی پزشکی از مقطع دیپلم یا کارشناسی، وهن جایگاه رفیع علم و عالمان و رشته پزشکی و در نهایت وهن آن شورای عالی و مهم است که موجب تأسف و تأثر فراوان اساتید و عالمان جامعه پزشکی کشور شد و نشان از عدم آشنایی مطلق دبیر ستاد علم و فناوری! با محتوا و روال آموزش پزشکی دارد.

لذا از جنابعالی که همواره نگاه متعالی به ارزش علم و علم آموزی داشته اید انتظار می‌رود به هر شکل که صلاح می‌دانید دستور فرمائید این روال نادرست به نحو مقتضی جبران گردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: