کد خبر: ۳۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 09
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ویزیت پزشکان در کشور‌های اروپایی بیش از ۱۰۰ دلار بوده و در کشور‌های همسایه مثل عراق و افغانستان نیز حدود ۲ برابر کشور ما است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعرفه پزشکان داخلی پایین‌تر از کشور‌های همسایه است و همین موضوع آسیب‌های متعددی را ایجاد کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:عبدالله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اگر یک جستجوی ساده در فضای سایبری داشته باشید، می‌بینید که ویزیت پزشکان در کشور‌های اروپایی بیش از ۱۰۰ دلار بوده و در کشور‌های همسایه مثل عراق و افغانستان نیز حدود ۲ برابر کشور ما است.

وی با اشاره به اینکه در بخش پزشکی نیز همانند صنوف دیگر هزینه‌هایی وجود دارد که صرف امور مطب و بیمارستان می‌شود، خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌ها افزایش قیمت چند برابری بوده است، اما در بخش پزشکی افزایش‌ها حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

کشاورز با بیان اینکه هزینه‌های دستمزد، اجاره بها، حقوق پرسنل و مواد مصرفی نیز بیش از این‌ها افزایش داشته است، بیان کرد: نبود تناسب بین تعرفه و هزینه باعث شده که چرخش نظام درمان به هم بخورد، من نمی‌خواهم بگویم این توجیهی برای اضافه دریافت تعرفه است، اما باید در این زمینه ریشه یابی صورت بپذیرد.

به گفته این مسئول، اگر بیمه‌های درمانی تقویت شوند و فشار‌ها نیز کاهش پیدا کند در نهایت پزشک و بیمار هر دو راضی خواهند بود، متاسفانه اکنون بیمه‌ها فقط ۳۰ درصد تعرفه را پوشش می‌دهند در حالی که این رقم بایستی متناسب با سایر مسایل مربوط به این بخش هم افزایش پیدا کند.

کشاورز به آسیب‌های ناشی از پایین بودن تعرفه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: پایین بودن نرخ تعرفه سبب شده تا برخی پزشکان متخصص به سمت خدمات غیر درمانی مثل انجام کار‌های زیبایی گرایش پیدا کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: متاسفانه چندسالی هست که پدیده زیبایی توسط کسانی که مداخله گر در امور پزشکی هستند، اما تخصصی در این زمینه ندارند در حال افزایش بوده و علت این موضوع هم اقبال برخی از مردم به این سمت و سو می‌باشد و بیشتر نیز به خاطر تفاوت درآمد حاصل از این خدمات است.

کشاورز با اشاره به اینکه تعرفه‌های درمانی بایستی واقعی‌تر شوند، تاکید کرد: برای این موضوع لازم است برخی آسیب شناسی و ریشه یابی‌ها به صورت جدی طرح موضوع شود./آرمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: