کد خبر: ۳۳۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 04
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱)، که آمار تلفات ۹ هزار و ۹۰۴ نفر بود، ۸.۲ درصد افزایش یافته است.
شفاآنلاین»جامعه»در ۶ماهه نخست امسال از کل تلفات تصادفات، ۸ هزار و ۴۰۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۳۱۴ نفر زن بودند.

به گزارش شفا آنلاین:در این مدت ۷ هزار و ۳۳۸ نفر در تصادفات برون شهری، ۲ هزار و ۵۸۸ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و ۶۵۴ نفر نیز در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش استان های فارس با ۸۶۱، سیستان و بلوچستان با ۷۹۷ و تهران با ۷۶۳ و استان های ایلام با ۱۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۲ و اردبیل با ۱۳۸ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار کشته های تصادفات را در نیمه نخست سال داشته اند.

بیشترین کشته ها مربوط به ماه شهریور است

در گزارش پزشکی قانونی تاکید شده است، همچنان که در آمارهای سال های گذشته نیز شاهد بودیم بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی، با توجه به افزایش حجم سفرها، عمدتا در شهریور ماه ثبت می شود.

در ۶ ماهه امسال نیز، شهریور با ثبت ۲هزار و ۵۱ کشته تصادفات (یکهزار و ۵۷۲ مرد و ۴۷۹ زن) در مقایسه با دیگر ماه های سال بیشترین آمار تلفات را داشته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است :نکته قابل توجه در آمار تلفات حوادث رانندگی شهریور ماه سال جاری آن است که طبق بررسی آمار تصادفات ۱۰سال گذشته، در هیچ ماهی تعداد تلفات ناشی از تصادفات به ۲ هزار نفر نرسیده، در حالی که در شهریور امسال متاسفانه ۲ هزار و ۵۱ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.

۲۰۱ هزار مصدوم در تصادفات ۶ ماهه

پزشکی قانونی دراین گزارش تصریح کرده است :تعداد مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند نیز در ۶ ماهه امسال رشد ۳.۷ درصدی داشته است. در این مدت ۲۰۱ هزار و ۵۴۲ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی در سطح کشور مراجعه کرده اند که ۱۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر آنان مرد و ۵۹ هزار و ۳۶۷ نفر زن بودند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: