کد خبر: ۳۳۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 03
بعد از پایان ذخایر دارویی در بیمارستان‌های غزه، پزشکان مجبور شدند راه‌های جدیدی را برای نجات مجروحین حملات وحشیانه اسرائیل علیه ساکنان این منطقه در پیش بگیرند.

شفا آنلاین>سلامت>رسانه‌های عربی خبر دادند در روزهای سختی که نوار غزه بعد از تهاجم وحشیانه اسرائیل علیه این منطقه سپری می‌کند، علاوه بر نبود آب، غذا و برق و البته نبود جایی امن در کل منطقه، پزشکان با کمبود شدید دارو و مواد ضدعفونی‌کننده مواجه هستند، به نحوی که کسانی که از زیر آوار حملات هوایی و بمباران‌های اسرائیل جان سالم به در می‌برند، به دلیل کمبود دارو و دیگر ملزومات پزشکی در بیمارستان پنجه در پنجه مرگ می‌گذارند.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس آخرین آمار منتشرشده، ۲۵ بیمارستان از روز ۷ اکتبر تا لحظه تهیه خبر آسیب دیده‌اند و در این میان چهار بیمارستان به طور کامل خدمات خود را به دلایل همچون نبود برق یا پایان کامل ملزومات پزشکی متوقف کرده‌اند.

به گفته یکی از مسئولان پزشکی در غزه، امروز دیگر خبری از مواد ضدعفونی کننده در بیمارستان‌ها نیست و پزشکان مجبور هستند زخم‌های افراد را با سرکه ضدعفونی کنند، در حالی که بسیاری از عمل‌های جراحی بدون بیهوشی یا حتی بی‌حسی انجام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: