کد خبر: ۳۳۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 27
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان تصریح کرد: با پرداخت یارانه به مردم می توان قیمت بنزین را افزایش دادمنتها به جای این یارانه 10 میلیون تومانی، بنزین لیتری 50 هزار تومان می‌شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا از پیشنهاد عجیبی رونمایی کرده است. او می‌گوید می‌توانیم در ازای یارانه 10 میلیونی بنزین را لیتری 50 هزار تومان به مردم بفروشیم و این راهکار را تنها روش درست برای منصفانه کردن قیمت بنزین می‌داند. محمدرضا باهنر نماینده ادوار مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین دراین باره به تجارت نیوز می‌گوید:«برای چنین کاری دولت باید حساب شده حرکت کند و مردم را در جریان تصمیم‌های خود بگذارد نه که مانند دولت قبل اعلام کند که صبح جمعه متوجه گرانی قیمت بنزین شده است.

به گزارش شفا آنلاین:یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص  قیمت بنزین و اینکه چه باید کرد اظهار داشت: قیمت نفت در دنیا تلورانس دارد اما اگر فرض کنیم نفت بشکه‌ای 70 دلار باشد با این قیمت نفت در هر بشکه ما سالی بیش از 220 میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم. این عدد در دنیا بسیار غیرطبیعی است. نه کشورهای صنعتی و نه کشورهای توسعه‌یافته و نه کشورهای عقب مانده چنین مصرفی ندارند ایران در شدت مصرف انرژی رتبه سوم یا چهارم دنیا را دارد. اگر کسی حاضر است در ایران بنزین مصرفی ماشینش را خودش از پالایشگاه بگیرد من حاضرم به او حواله بدهم تا برود و مجانی تهیه کند.

محمد رضا باهنر گفت: معدل قیمت حمل یک لیتر بنزین در کشور ما بیش از قیمت بنزینی است که از مردم می گیریم. یک بطری آب 12 تا 13 هزار تومان است یعنی آب را لیتری 8 هزار تومان می‌خریم ولی بنزین لیتری 3 هزار تومان است. این مساله باید مدیریت شود، در ایران حتما 20 تا 30 درصد از مصرف بنزین قاچاق می‌شود. با این مقدمه قیمت بنزین باید تعدیل شود.

وی در خصوص قیمت معقول بنزین افزود: امروز در دنیا قیمت بنزین چه در کشورهای نفتی و چه غیر نفتی لیتری 1 دلار است. هر یک لیتری که در این کشور بنزین مصرف می شود به اندازه دویست گرم گوشت است حال بهتر است یک لیتر بنزین مصرف کنی یا دویست گرم گوشت بخری؟! امروز با پول یک لیتر بنزین یک آدامس به آدم نمی‌دهند. اگر یارانه مصرف انرژی را در کشور حذف کنیم یعنی نفتمان را به همان قیمتی که به خارج می فروشیم به داخلی ها بفروشیم، می توانیم سالیانه به هر خانواده بیش از 10 میلیون تومان یارانه نقدی بدهیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان تصریح کرد: با پرداخت یارانه به مردم می توان قیمت بنزین را افزایش دادمنتها به جای این یارانه 10 میلیون تومانی، بنزین لیتری 50 هزار تومان می‌شود. / تجارت نیوز

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: