کد خبر: ۳۳۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023October 26
نماینده جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هیچ محدودیتی برای حضور افرادی که دوره‌های متوالی در کانون‌های بازنشستگی بوده‌اند، وجود ندارد و هر کدام از اعضا می‌توانند همه‌ی دوره‌ها به صورتِ کاندیدا حضور داشته باشند.

شفا آنلاین>سلامت> داود نعمتی نماینده جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی از درخواست بازنشستگان برای تغییر اساسنامه کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی خبر داد و گفت: حدود ۳۶۰ کانون بازنشستگی داریم که اساسنامه آن برای سال‌ها پیش است و ما از وزارت کار می‌خواهیم این اساسنامه را به‌روز کند تا زمینه برای ورود افراد جدید و تحصیلکرده به کانون‌ها فراهم شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی گفت: هیچ محدودیتی برای حضور افرادی که دوره‌های متوالی در کانون‌های بازنشستگی بوده‌اند، وجود ندارد و هر کدام از اعضا می‌توانند در همه دوره‌ها به صورتِ کاندیدا حضور داشته باشند. در حال حاضر افرادی در کانون‌های بازنشستگی هستند که از خیلی وقت پیش در کانون حضور داشته‌اند، طوری که انگار عضو مادام‌العمر این کانون‌ها هستند! درخواست ما این است که با اصلاح اساسنامه، شرطِ حداکثر حضور در کانون برای دو دوره اعمال شود.

نعمتی افزود: افرادی داریم که حدود ۲۹ سال عضو کانون بوده‌اند، به طوریکه نیمه‌ی دوم عمر خود را در کانون‌های بازنشستگی گذرانده‌اند. وقتی زمینه برای حضور مادام‌‎العمر افراد در کانون‌ها فراهم می‌شود، دیگر آنطور که باید به مشکلاتِ بازنشستگان رسیدگی نمی‌شود.

این بازنشسته صندوق تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه خیلی اوقات این انتخابات به صورتِ صوری برگزار می‌شود و چون کسانی که دوره‌های مختلف در کانون بوده‌اند از قدرت برخور دارند، زمینه برای ورود افراد جدید و با صلاحیت فراهم نمی‌شود.

وی گفت: بیش از یکسال است که پیگیرِ تغییر اساسنامه کانون‌ها هستیم و از وزارت کار می‌خواهیم این اساسنامه را تغییر دهد تا زمینه برای ورود عادلانه‌ی افراد به کانون‌های بازنشتسگی فراهم شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: