کد خبر: ۳۳۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 22
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

شفا آنلاین>خودرو>محکومیت یک خودروساز داخلی با پیگیری سازمان تعزیرات حکومتی به سرانجام رسید. به گفته‌ی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی شعبه رسیدگی کننده همچنین مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶هزار و ۴۹۱میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

به گزارش شفا آنلاین:مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰هزار میلیارد ریالی یک شرکت خودرو ساز داخلی و بازگرداندن ۲۵۹ میلیارد ریال به خریداران خبر داد.

شهرام محسنی گفت: شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف یک شرکت خودروساز برای گران‌فروشی نصب امکانات ۲هزار و ۶۴۷دستگاه خودرو رسیدگی کرد.

وی افزود: براساس اعلام کارشناسی سازمان حمایت مواردی مانند کفی صندوق عقب، کفی سه بعدی و صندلی چرمی جزو ابتدایی‌ترین متعلقات خودرو بوده و نمی‌توان برای چنین قطعاتی هزینه مازاد دریافت کرد که متأسفانه شرکت خودروساز ۹۸میلیون و ۱۰۰هزار ریال به ازای هر خودرو از مشتریان دریافت کرده بود.

محسنی میزان گران‌فروشی را جمعاً ۲۵۹میلیارد و ۶۷۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود: شعبه رسیدگی کننده با توجه به ارائه نکردن هیچ‌گونه مستندی از رضایت مشتریان برای نصب قطعات و مطابق گزارش کارشناسی، اتهام انتسابی را محرز و شرکت را با درنظر گرفتن سابقه تخلف به پرداخت ۱۰هزار و ۳۸۷میلیارد ریال جزای نقدی، ممهور کردن پروانه شرکت به مهر تخلف دوم و بازگرداندن مبالغ اضافی به خریداران خودرو در سال ۱۴۰۱ محکوم کرد.

به گفته مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، این شرکت برابر قانون باید به مدت ۶ ماه از دریافت هرگونه خدمات دولتی محروم می‌شد، اما برای حمایت از تولید و اشتغال در راستای شعار سال، مجازات جایگزین پرداخت ۳میلیارد و ۱۷۲میلیون ریال جریمه برای شرکت در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده همچنین مدیرعامل این شرکت را به عنوان شخص حقیقی به پرداخت ۶هزار و ۴۹۱میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد. / شهرآرانیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: