کد خبر: ۳۳۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 22
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ابطال معاینه فنی ۷۰۰ خودرو طی یک ماه خبر داد.
شفا آنلاین>عمومی>سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امروز به همراه سرهنگ احسان مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک این پلیس به پرسش‌های خبرنگاران درباره موضوعات مختلف مرتبط با پلیس راهور پاسخ دادند.

به گزارش شفا آنلاین:سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به اجرای طرح جدید پلیس راهور برای برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا گفت:‌ برابر قانون هوای پاک، پلیس راهور نیز یکسری مسئولیت‌ها را در این حوزه داراست که از جمله آن برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، آلاینده، دودزا و دارای شرایط نا ایمن است. خب در این میان یک دسته از این خودروها فاقد معاینه فنی هستند که این‌ها باید معاینه فنی خود را دریافت کرده و به ازای هرباری که بدون معاینه فنی در سطح معابر تردد کنند، جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ دسته دیگر خودروهایی هستند که دارای معاینه فنی هستند، اما شرایط دارا بودن معاینه فنی ندارند. وسایلی که ممکن است تصادف کرده باشند و مثلا چراغ‌هایشان ناسالم باشد. یا وسایلی که دودزا و آلاینده باشند. در گذشته این خودروها از سوی ماموران پلیس متوقف شده و پلاک اعزام به تعمیرگاه بر روی آنها نصب می‌شد. با نصب این پلاک به رانندگان این فرصت داده می‌شد که نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کرده و با مراجعه به مراکز اجرائیات پلاک خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:‌ ما اجرای طرح فک و نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه را متوقف کردیم و دیگر پلاک اعزام به تعمیرگاه روی خورویی نصب نمی‌شود. اما در مقابل با دسترسی ایجاد شده برای ماموران پلیس راهور به سامانه سیمفا یا همان سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران، در صورتی که ماموران ما خودروی دارای معاینه فنی را مشاهده کنند که فاقد شرایط معاینه فنی باشد، وضعیت آن را استعلام کرده و در جا معاینه فنی آن را باطل می‌کنند. اینجا دیگر نیازی به پلاک اعزام به تعمیرگاه نیست و راننده خودروی یا باید هرچه زودتر نسبت به رفع موارد نقض معاینه فنی و مراجعه دوباره به مراکز معاینه فنی اقدام کند، یا به ازای هر روز تردد در سطح معابر جریمه می‌شود.

ابطال معاینه فنی ۷۰۰ خودرو در تهران طی یک ماه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره اینکه تاکنون چند تعداد خودرو با ابطال معاینه فنی مواجه شده‌اند گفت: طی یک ماه که ازاجرای این طرح گذشته است، معاینه فنی بیش از ۷۰۰ دستگاه خودرو از سوی ماموران پلیس راهور باطل شده است.
وی درباره معدود خودروهایی که ممکن است همچنان با پلاک اعزام به تعمیرگاه در معابر تردد کنند نیز گفت: با اجرای این طرح این پلاک‌ها فاقد اعتبار بوده و در معابر تهران به عنوان پلاک غیرمجاز شناخته می‌شود و طبیعی است که ماموران پلیس راهور در صورت رویت چنین پلاک‌هایی‌ها نسبت به توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ اقدام خواهند کرد. رانندگان این خودروها باید هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص خودرو و دریافت معاینه فنی اقدام کرده و پلاک اصلی خودروی خود را دریافت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: