کد خبر: ۳۳۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 22
صالح غفاری، مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران تشریح کرد
بسیاری از خانواده‌ها به‌ دلیل افزایش هزینه‌های توانبخشی، مداخلات را متوقف کرده و نمی‌توانند این مسیر را ادامه دهند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران جزئیات طرح توانبخشی "پنجره" را تشریح کرد و گفت: انجمن اتیسم ایران از ابتدای فروردین ماه امسال پروژه‌ای به‌ نام "پنجره" را شروع کرد تا به واسطه حامیان و همراهان بتواند هزینه مستمر توانبخشی کودکان اتیسم را فراهم کند، تا امروز بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان زیر ۷ سال که عضو انجمن هستند و در سامانه پرونده الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند تحت پوشش خدمات توانبخشی به شکل حضوری و غیرحضوری و به صورت تقریبا رایگان "با پرداخت کمتر از ۱۰ درصد نرخ رسمی توانبخشی" قرار گرفته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:سعیده صالح‌ غفاری با اشاره به اینکه آمار کودکان اتیسم رو به افزایش است گفت: تا امروز برای کاهش آن در دنیا راهکاری پیدا نشده است، اما در این میان لازم است کودکان اتیسم با تشخیص زودهنگام، فرایند و مداخلات توانبخشی را هر چه سریع‌تر شروع کنند.
 
وی افزود: این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها به‌ دلیل افزایش هزینه‌های توانبخشی، مداخلات را متوقف کرده و نمی‌توانند این مسیر را ادامه دهند. انجمن اتیسم ایران از ابتدای فروردین ماه امسال پروژه‌ای به‌ نام "پنجره" را شروع کرد تا به واسطه حامیان و همراهان بتواند هزینه مستمر توانبخشی کودکان اتیسم را فراهم کند، تا امروز بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان زیر ۷ سال که عضو انجمن هستند و در سامانه پرونده الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند تحت پوشش خدمات توانبخشی به شکل حضوری و غیرحضوری و به صورت تقریبا رایگان "با پرداخت کمتر از ۱۰ درصد نرخ رسمی توانبخشی" قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: در حقیقت یک فرد مبتلا به اوتیسم نیازمند حداقل متوسط ۲۵ جلسه مداخلات توانبخشی منسجم شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، رفتاردرمانی و در کنار آن، آموزش‌های اصلاح رفتار برای به دست آوردن مهارت‌های اولیه زندگی عادی است، از طرفی پذیرش یک فرد دارای اوتیسم در خانواده و نحوه ارتباط پدر و مادر با این فرزند، چه از جهت نوع ارتباط‌گیری و چه از جهت آشنایی با آموزش‌هایی که بتواند فرزندش را در مهارت‌های خودیاری رو به پیشرفت و گسترش قرار دهد، در دستور کار انجمن اوتیسم ایران قرار گرفت.

صالح غفاری گفت: سعی کردیم با مدیران بخش خصوصی در قالب مسئولیت اجتماعی‌شان صحبت کنیم و از آن‌ها بخواهیم هر کدام از شرکت‌هایی که مایل هستند تعدادی از این کودکان را برای پرداخت حق‌الزحمه‌های حداقلی توانبخشی عهده‌دار شوند. با توجه به جلسه‌ای که در اسفندماه ۱۴۰۱ با مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی داشتیم، گروه مالی این بانک به عنوان یکی از اصلی‌ترین حامیان فرزندان زیر هفت سال اوتیسم به عنوان پیشگام همراهی خود را با انجمن اعلام کردند و تا امروز بیش از ۴۰۰ کودک دارای طیف اوتیسم تحت پوشش این خدمات به شکل رایگان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا وی در پایان تاکید کرد: در مورد جزئیات بیشتر این پوشش‌دهی خدمات و اینکه در این مرحله بعد از گذشت شش ماه از ارائه خدمات، چه شهرستان‌هایی را توانستیم تحت پوشش قرار دهیم، چه تعداد خانه‌های امید راه‌اندازی و تجهیز شدند که بچه‌ها بتوانند در آن خانه‌های امید مشغول به گرفتن خدمات شوند و به چه شکلی خانواده‌ها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و در حقیقت گام بعدی انجمن برای افراد دارای اوتیسم چه خواهد بود، متعاقبا اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد. / ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: