کد خبر: ۳۳۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 18
مجلس یازدهم در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ موضوع تأسیس صندوقی برای بیماران خاص را تصویب کرد
شفا آنلاین>سلامت>صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج که در دو سال گذشته تاسیس شده است، برای سال ۱۴۰۳ به بودجه ای بیشتر از سال جاری نیاز دارد.

به گزارش شفا آنلاین:مجلس یازدهم در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ موضوع تأسیس صندوقی برای بیماران خاص را تصویب کرد و این صندوق از آبان ۱۴۰۱ با بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی شروع به کار کرد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای آن پیش بینی شد.

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه ۱.۹ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار دارند گفت: ۱۰۷ بیماری مزمن و صعب العلاج تحت پوشش صندوق قرار دارد و اطلاعات ۵۳ بیماری نیز در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است.

وی با اشاره به بودجه ۷۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲ افزود: بیمه سلامت تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه درمان بیماران خاص و صعب العلاج را پرداخت می‌کند.

این در حالی است که مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در این خصوص گفته بود: برآوردهای کارشناسی ما در سازمان بیمه سلامت بیانگر نیاز ما به ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

با توجه به اینکه هزینه‌های درمان با افزایش مواجه شده است و بیماران بیشتری تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار خواهند گرفت، بودجه‌ای که برای سال آینده می‌توان پیش بینی کرد، حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. زیرا بعید به نظر می‌رسد که دولت با افزایش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه صندوق در سال آینده موافقت کند.

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در این خصوص گفت: هزینه درمان بیماران خاص بسیار بیش از بیماران عادی است و این موضوع فشار روانی بسیار سنگینی را متوجه بیماران و خانواده کرده و بیماری آنها را تشدید می‌کند، بار اقتصادی زیادی هم به خانواده تحمیل می‌شود زیرا قیمت داروی بیماران بسیار بالا است./ مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: