کد خبر: ۳۳۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 20
امروزه تکنیک‌های انتخاب جنسیت وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا فرزندی با جنسیت دلخواه خود را به دنیا بیاورید؛ یکی از این تکنیک‌ها اصلاح رژیم غذایی و تغذیه پیش از بارداری است.
شفا آنلاین>سلامت>مطمئناً داشتن یک نوزاد سالم اولویت اصلی همه پدر و مادرهاست اما تمایل به داشتن نوزادی با جنسیت دلخواه، فارغ از عقاید و فرهنگ افراد یا درست و غلط بودن آن، گاهی می‌تواند موضوع مهمی برای والدین به‌شمار رود. امروزه تکنیک‌های انتخاب جنسیت وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا فرزندی با جنسیت دلخواه خود را به دنیا بیاورید؛ یکی از این تکنیک‌ها اصلاح رژیم غذایی و تغذیه پیش از بارداری است.
به گزارش شفا آنلاین:در واقع به گفته دکتر مهشید کریمی، متخصص زنان و نازایی « از آنجا که میزان «پی‌اچ» و یون‌های بدن نیز در این قضیه مؤثرند، با استفاده از رژیم‌های غذایی پیش از انجام عمل لقاح می‌توان سعی در تغییر محیط واژن (قلیایی یا اسیدی کردن آن) کرد تا به نتیجه دلخواه یعنی جنسیت مورد نظر رسید. در حقیقت در این روش با تغییر نسبت سدیم و پتاسیم (برای پسردار شدن) بدن به میزان کلسیم و منیزیم (دختردار شدن) آن می‌توان در مدت چند ماهه تغییراتی را در بدن مادر ایجاد کرد». از نظر طب سنتی هم، غذاهایی که مادر قبل و زمان تصمیم برای بارداری می‎خورد، تأثیر مستقیمی بر تعیین جنسیت جنین دارد و البته این نکته را فراموش نکنید که تأثیر نهایی جنسیت نوزاد از طرف مرد است.
طبق تجربه، مصرف متعادل غذاهای گرم و مقوی باعث گرایش جنسیت نوزاد به پسر می‌شود و مصرف غذاهایی با طبع سرد باعث گرایش جنسیت نوزاد به دختر می‌شود. غذاهای فست‌فودی طبع بسیار سردی دارند و حتی می‌توانند باعث بروز سوء مزاج سرد رحم و ناباروری شوند.
به‌طور کلی و فارغ از هدف تعیین جنسیت جنین، مصرف منظم و کافی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری برای زنان ضروری است. استفاده از این مواد غذایی برای مردان هم باعث افزایش تعداد و سلامت اسپرم‌ها می‌شود. همچنین توصیه می‌شود که مردان از میوه‌هایی با طبع گرم مانند موز، خرما و انبه استفاده کنند. البته در این زمینه برای نتیجه بهتر و حفظ سلامتی خود و فرزندان‌تان، مشورت با پزشک مربوطه را فراموش نکنید./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: