کد خبر: ۳۳۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 10
رییس سازمان ملی استاندار ایران خبر داد؛
در این شرایط رییس سازمان ملی استاندار ایران در نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۱۸ مهر) گفت: گوشی موبایل آیفون ۱۴ ریجستر خواهد شد.

شفا آنلاین>تکنولوژی>در حالی که با توجه به ممنوعیت فروش آیفون ۱۴ و ۱۵ به نظر می‌رسید که ریجستری این دو مدل برای همیشه منتفی شده باشد، رییس سازمان ملی استاندار ایران گفت: آیفون ۱۴ ریجستر خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:آیفون ۱۴ و ۱۵ ریجستر می‌شود؟ این پرسشی است که تا هفته گذشته پاسخ‌های متفاوتی به آن داده می‌شد. اما با طرح ممنوعیت فروش آیفون ۱۴ و ۱۵، به نظر می‌رسید که ریجستری این دو مدل برای همیشه منتفی شده باشد. با این وجود، رییس سازمان ملی استاندار ایران در نشست خبری امروز به خبرنگاران گفت: گوشی ایفون ۱۴ ریجستر خواهد شد.

ممنوعیت فروش آیفون ۱۴ و ۱۵

هفته گذشته نامه‌ای از رئیس قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز خطاب به دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا منتشر شد. طبق این نامه اعلام شده بایستی با عرضه تلفن همراه آیفون ۱۴ و بالاتری از نشان تجاری اپل برخورد شود. طی این نامه عرضه دانگل‌های آیکاس نیز ممنوع است؛ دانگل‌هایی که از آن‌ها برای دور زدن محدودیت رجیستری استفاده می‌شود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز از آغاز جمع‌آوری آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازار خبر داد و گفت با هماهنگی ضابطان این کار انجام می‌شود.

دهقانی‌نیا دلیل سیاست ممنوعیت آیفون را اختصاص ارز بالا می‌داند. به گفته او حدود یک درصد جامعه کاربر این «کالای لوکس» هستند که بیش از ۳۰ درصد سبد ارزی کشور را به خود اختصاص داده است.

گوشی موبایل آیفون ۱۴ ریجستر خواهد شد

در این شرایط رییس سازمان ملی استاندار ایران در نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۱۸ مهر) گفت: گوشی موبایل آیفون ۱۴ ریجستر خواهد شد.

مهدی اسلام‌پناه بیان کرد: ما برای واردات میلیون ها خودرو آماده هستیم، فرقی هم نمی کند که نو باشد یا کارکرده، ما همچنان روی حرف خودمان هستیم. در حال حاضر در گمرگات ۶ هزار خودرو وارد شده که نصف این خودروها ترخیص شده است. به محض اظهار هر خودرویی در گمرکات، مشروط بر انکه گواهی مطابقت داشته باشد، در ۲۴ ساعت ترخیص خواهیم کرد. / جهان صنعت نیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: