کد خبر: ۳۳۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023October 06
کافی است علامت‌های اولیه سکته‌های قلبی را بشناسیم و به محض اینکه متوجه این حملات شدیم فقط با اورژانس شهری که در آن زندگی می‌کنیم تماس بگیریم.

شفا آنلاین>سلامت>متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه برای درمان و یا پیشگیری از سکته‌های قلبی "زمان" حکم طلا را دارد، گفت: در بیمارانی که مورد حمله‌های قلبی قرار گرفته‌اند، زمان اهمیت فراوانی دارد بنابراین؛ بدون فوت وقت با اورژانس تماس بگیرید.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سعید علیپور پارسا با اشاره به ضرورت آشنایی عموم مردم با اقدامات اورژانسی برای فردی که دچار حمله قلبی شده است، اظهار کرد: کافی است علامت‌های اولیه سکته‌های قلبی را بشناسیم و به محض اینکه متوجه این حملات شدیم فقط با اورژانس شهری که در آن زندگی می‌کنیم تماس بگیریم.

او ادامه داد: به محض تماس با اورژانس، کارشناسان اورژانس پس از شرح حال گیری، توصیه‌های لازم را تا زمانی که آمبولانس برسد به شما خواهند داد.

وی به اجرای طرح ۲۴۷ کشوری با مفهوم اختصاری ۲۴ ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته اشاره کرد و توضیح داد: زمان برای کمک به بیمارانی که دچار حمله و یا ایست قلبی شده‌اند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، متاسفانه اگر تنها ۱۰ دقیقه خون به مغز نرسد، مغز کارایی خود را از دست خواهد داد بنابراین؛ به یاد داشته باشید قبل از هر اقدامی ضمن حفظ خونسردی فورا با اورژانس تماس بگیرید.

انجام ماساژ قلبی یکی از حیاتی‌ترین اقدامات بعد از تماس با اورژانس است که این متخصص قلب و عروق به آن اشاره کرد و گفت: بیماری که هوشیاری ندارد و دچار حمله قلبی شده را به پشت بخوابانید و در ناحیه قفسه سینه (جناغ سینه، بالاتر از معده و قسمت استخوانی) دقیقا وسط این ناحیه را در نظر بگیرید و یا این قسمت را به سه قسمت مساوی تقسیم کرده و حدفاصل میانی یک سوم و فوقانی استخوان جناغی را فشار دهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: