کد خبر: ۳۳۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 17
سیاست‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، افزایش حمایت‌های بیمه‌ای از این خدمات است و در این‌باره هم پوشش بیمه‌ای در سال ‌جاری افزایش پیدا کرد و همچنین کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی بخش دولتی در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>حدود ۳۰۰مورد از خدمات دندانپزشکی تعرفه دارد، ولی کمتر از ۲۰مورد آنها تحت پوشش بیمه است و در سایر خدمات، به‌دلیل هزینه‌های بالا، مردم عمدتا رفع مشکلات دندان‌ها را به وقتی دیگر موکول می‌کنند، اما سیاست‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، افزایش حمایت‌های بیمه‌ای از این خدمات است و در این‌باره هم پوشش بیمه‌ای در سال ‌جاری افزایش پیدا کرد و همچنین کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی بخش دولتی در مراکز استان‌ها ایجاد می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین:عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اوایل سال‌ جاری از ساخت نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری خبر داد و عنوان کرد: «امکان ساخت این بیمارستان در منطقه 22تهران در حاشیه دریاچه چیتگر نیز وجود داشت، اما بنا بر رسالت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم گرفته شد تا در جنوب تهران و در شهر ری ساخته شود. این پروژه تا 2.5سال آینده به پایان خواهد رسید.»
 مدیر کل اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، اردیبهشت امسال از افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت خبر داد و گفت: «10سال از آخرین باری که تعداد محدودی خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه رفته بود گذشته است، اما از سال گذشته ۷ردیف خدمتی دیگر هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بسته خدمتی‌ای ارائه شده که ۸۰درصد نیاز درمانی مردم را پوشش می‌دهد. این 7 ردیف خدمتی عمدتاً در زمینه ترمیم و پرکردن دندان‌هاست.»
اکبر فاضل، مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی، مرداد امسال یکی از ویژگی‌های برجسته وزارت بهداشت را ادغام آموزش و ارائه خدمات سلامت دندانپزشکی عنوان کرد و گفت: «مراکز تخصصی و کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی باید در مراکز استان‌ها توسعه یابد و پایان‌نامه‌ها در حوزه دندانپزشکی برای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان هدایت شوند.»‌
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت هم اوایل مرداد امسال از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم خبر داده و گفته: «برنامه وزارت بهداشت این است که مراکز دندانپزشکی دولتی گسترش پیدا کند. سال گذشته هم ۵۳مرکز دندانپزشکی دولتی که عمدتاً در مناطق محروم بود، توسعه یافت. »/همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: