کد خبر: ۳۳۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 14
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه‌ ها، همزمان با نزدیک شدن به فصل سرما خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>محمدجواد راعی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رابطه گفت: در حال حاضر، واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی در داروخانه های زیر مجموعه دانشگاه توزیع شده است.

به گزارش شفا آنلاین:او بهترین زمان تزریق واکسن را از آغاز شهریور تا نیمه نخست آبان اعلام کرد و افزود: تزریق واکسن‌ برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص، افراد دارای بیماری های زمینه ‌ای، ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوند اعضا و افراد با چاقی مفرط، در اولویت است.

راعی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزای ایرانی در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن ‌های هلندی و فرانسوی برای همه افراد با سنین ۶ ماه به بالا مورد تائید است، ادامه داد: در صورت عدم تزریق در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر به ویژه در افراد پرخطر نیز توصیه می ‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه درباره عوراض تزریق واکسن نیز توضیح داد: تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، گلودرد، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از نشانه های آنفلوانزا است و بعضی از نشانه ها ممکن است بیش از یک هفته نیز طول بکشد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: واکسن ایرانی با قیمت ۲۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان، واکسن هلندی با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و واکسن فرانسوی با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه ‌ها عرضه می‌ شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: